Senaste nytt

Sjukdom på resa

Hej, min frus mamma har blivit sjuk. Hon behöver op men inte så akut att dom vill göra det i landet dom är i.
Sas säger att även pga sjukdom så får man inte ändra awardredan som är påbörjad.
Hade för mig att är det sjukdom så går det att ändra med läkar papper.
Någon som har liknande erfarenheter eller info?

Kreditkortsförsäkring alt. hemförsäkring brukar täcka det mesta vid sjukdom/olycka, som nya flygbiljetter + övriga merkostnader osv.
Då behöver du inte krångla och leta tillgängliga awardbiljetter, och påbörjad resa går inte ändra!

Hej, min frus mamma har blivit sjuk. Hon behöver op men inte så akut att dom vill göra det i landet dom är i.
Sas säger att även pga sjukdom så får man inte ändra awardredan som är påbörjad.
Hade för mig att är det sjukdom så går det att ändra med läkar papper.
Någon som har liknande erfarenheter eller info?
Ring SOS International, dvs försäkringsbolaget, så hjälper de er (jag förutsätter att ni har reseförsäkring).

Nä att en påbörjad resa inte går att ändra vet jag. Trode dock det var annat när det var sjukdom, har för mig att jag läst det.

Ja alla bolag e kontaktade

Kanska försöka rädda en premiumplats om möjligt? SOS International brukar väl i normala fall bara boka ekonomibiljetter om det inte finns medicinska skäl för business.

With your own doctor’s recommendation that patient should not be stuck sitting upright for long hours and should limit standing up in crowded areas, sometimes SOS International and others like it have agreed to cover business class trip back. Even when the original ticket was in economy class for ARN-____-Asia-CPH, they arranged for business class for Asia-DOH-CPH.

Det går ej att ändra påbörjad resa, däremot så kan sjukdom ge ersättning på en sådan som gör att vederbörande inte kan fullfölja den i sin tur.

Vad som händer i dessa fall är att man får göra andra planer (dvs ev fixa nya biljetter) och sedan gå på försäkringsbolag i efterhand

Toppen