Senaste nytt

Sjuk på semesterresa, hur går man tillväga?

Jag vet inte hur många här som faktiskt ringt SOS Alarm när man haft matförgiftning utomlands (vilket det här verkar handla om). Jag har gjort det och det gav i princip noll resultat, båda gångerna. Jag löste istället allt på plats och tog det med mitt försäkringsbolag i efterhand.

Jag hade kanske otur, men min erfarenhet är att det ger absolut nada.
Om du ringer SOS Alarm så blir det nog inte så mycket hjälp utomlands... Möjligen kopplar dom väl dig till sjukvårdsupplysningen.
Bättre resultat kan du nog få med SOS International eller International SOS, beroende på om du har avtal med dem genom försäkring eller liknande.
;)

Lufthansa C hem? Det var inte snällt mot personer som varit på intensivvården.
Haha! Det var også et helvede. En var dårligt gående fra start af og nummer to blev det så efterfølgende. Forsikringen valgte at spare 20K per person ved at booke Lufthansa/SAS MIA-MUC-CPH-BLL istedet for Lufthansa MIA-FRA-BLL. Lufthansa Cityline CRJ og JetTime ATR er noget af en udfordring når man i princippet ikke kan gå på trapper...
Jag vet inte hur många här som faktiskt ringt SOS Alarm när man haft matförgiftning utomlands (vilket det här verkar handla om). Jag har gjort det och det gav i princip noll resultat, båda gångerna. Jag löste istället allt på plats och tog det med mitt försäkringsbolag i efterhand.
Jeg har ikke selv haft behov for at gøre det (heldigvis, håber ikke jeg får brug for det i fremtiden), men min tanke er at man bør ringe hvis man har, eller forventer at få brug for (læge-)hjælp.

Jeg har ikke selv haft behov for at gøre det (heldigvis, håber ikke jeg får brug for det i fremtiden), men min tanke er at man bør ringe hvis man har, eller forventer at få brug for (læge-)hjælp.

Första gången, i Zürich, ville de att jag skulle åka tvärs genom stan för att träffa läkare. Det hade inneburit att jag missat mitt flyg mm. Gick istället till läkarstationen som finns på flygplatsen.

Andra gången, i Uganda, ville de att jag skulle uppsöka sjukhus. Jag kontaktade hotellreceptionen som på 20 minuter hade en läkare på mitt rum...

Jag säger inte att man aldrig ska kontakta dem, men har man lite koll på läget så löser man ofta situationerna bättre själv.

Toppen