Senaste nytt

SJ-tåget är inställt - Att man aldrig lär sig...

Kan rekommendera Bus4you på sträckan Linköping - Stockholm eller v.v. Om man nu klarar att åka buss är det ett utmärkt alternativ. Har bland annat använt under en av vinterstormarna runt 2008 då tågtrafiken var helt inställd, och bussen anlände Linköping femton minuter innan utsatt tid. Men det förutsätter ju att man tycker att (lyx)buss är ett alternativ.

Förstår ditt resonemang. Men sker inte detsamma inom flyg när de gäller förseningar/inställda avgångar? Självklart vill nog SJ köra tågen så fort som möjligt och som inom flyget är de också en avvaktande fråga, kan vi köra om några timmar? Det vet man ju inte förens man kommer dit och då blir de så här. Dumt att skylla allt på SJ tycker jag.

De flesta flygbolag meddelar sina resenärer omedelbart när en avgång blir inställd så här nära inpå den planerade avgången. Iochmed att SJ inte gjorde det så försatte de mig i en situation där jag inte har några valmöjligheter.

Dessutom känns det helt obefogat att ställa in tågen på HELA sträckan.

Hade SJ meddelat att mitt tåg var inställt igårkväll, så hade jag nog gått på den lösningen faktiskt. Jag behöver ändå ha ett ben eller två med ST för att inte mina miles ska löpa ut.

Kan rekommendera Bus4you på sträckan Linköping - Stockholm eller v.v. Om man nu klarar att åka buss är det ett utmärkt alternativ. Har bland annat använt under en av vinterstormarna runt 2008 då tågtrafiken var helt inställd, och bussen anlände Linköping femton minuter innan utsatt tid. Men det förutsätter ju att man tycker att (lyx)buss är ett alternativ.

B4Y är ett bra alternativ - MEN det fanns ingen morgontur neråt, så det funkar inte.

De flesta flygbolag meddelar sina resenärer omedelbart när en avgång blir inställd så här nära inpå den planerade avgången. Iochmed att SJ inte gjorde det så försatte de mig i en situation där jag inte har några valmöjligheter.

Dessutom känns det helt obefogat att ställa in tågen på HELA sträckan.

Så du menar att dem skall köra tåget ner till en station som är utanför stormens område. Varpå du kanske har 60-70 % av resterande passagerare som kommer samlas på hög då de på grund av risken inte kör ersättningsbussar heller ;)

Förstår dig att de är irriterande när de blir så här. Men vad ska man göra, de är ett riktigt I-landsproblem!

Såg till min förvåning på väg till jobbet att SJ X2000 från Sthlm till Gbg enbart var 10 min försenat i Skövde, ankom 8.20 istället för 8.10. Så en del verkar ju funka, än så länge:D

Så du menar att dem skall köra tåget ner till en station som är utanför stormens område. Varpå du kanske har 60-70 % av resterande passagerare som kommer samlas på hög då de på grund av risken inte kör ersättningsbussar heller ;)

Förstår dig att de är irriterande när de blir så här. Men vad ska man göra, de är ett riktigt I-landsproblem!

De pax som ska hela vägen får man väl hantera på annat sätt. Det är ju trots allt många som INTE ska hela vägen.

Näe, spårbunden trafik är bland det dummaste man hittat på. Finns inget annat färdsätt som funkar så dåligt. Jag kan inte på rak arm komma på en enda av mina runt 500 flighter senaste åren som varit inställd. Endast en handfull har varit försenade så att det spelat någon roll. Med SJ är det tvärt om - jag kan knappt komma på någon resa där allt funkade och gick i tid.

Ytterligare en enhancement har nu uppdagats. SJ har inte längre någon som helst servering ombord på regionaltåg. Detta medför att man inte längre kan få en kopp kaffe ombord. Jag tror inte detta har uppmärksammats här tidigare.

Har de monterat bort kaffemaskinerna..?.. tja, de fungerade ju inte alltid i vilket fall så ... :)

Hade SJ meddelat att mitt tåg var inställt igårkväll, så hade jag nog gått på den lösningen faktiskt. Jag behöver ändå ha ett ben eller två med ST för att inte mina miles ska löpa ut.

Fast du hade inte ankommit LPI förrän 16:30, så det hade inte blivit så mycket tid för jobb ändå...

Näe, spårbunden trafik är bland det dummaste man hittat på. Finns inget annat färdsätt som funkar så dåligt. ....

I Sverige ja! Av någon outgrundlig anledning är det mycket svårare att köra tåg i i just Sverige. På kontinenten verkar det fungera betydligt bättre. Rek: vid tillfälle prova Thalys från t.ex. AMS, med KL flight-nummer (!) som också ger miles + ett leg. Riktigt smidigt!

Synd att man inte kan boka FYRA från Rotterdam som KLM-flight nummer. Med tanke på vilka överpriser de tar, så hade det känts lite mer värt om man åtminstone kunde tjäna miles :)

Toppen