Senaste nytt

SJ:s Julkalender 2016

Hur är det med avbokningar av existerande bokningar gjorda med poäng, får man tillbaka de direkt? Så man kan göra en ny bokning samma dag i fall det här erbjudandet kommer. Har en bokning på >70000 poäng så det hade varit fint att halvera den.

Poäng för avbokade resor kan hinna "återbetalas" samma dag, men min erfarenhet är att man dessvärre kan få vänta nåt dygn.
Tänk på att om ordinarie poängpris inte har stigit markant så kan det ju vara värt chansningen, trots att det inte är nån garanti att du faktiskt hinner boka.
Hur avbokar jag en biljett via sj.se? - Frågor & svar - SJ AB

Lucka 9

"Njut av en jultallrik på resan
Sugen på inlagd sill, rökt lax med hovmästarsås, köttbullar med rödbetssallad och svensk julskinka? Fram till och med julafton kan du njuta en mumsig jultallrik ombord på snabbtågen och InterCity – för bara 79 kronor (3 200 poäng). Välkommen till bistron!"

Lucka 10:
"Fjällresan – från 95 kr
På sj.se/vinter har vi samlat våra bästa resor inför jul- och fjällsemestern. Ta tåget till herrgårdar i vinterskrud, sköna dagar på spa, vackra norrsken, snösäkra längdspår och alpint för alla åldrar och smaker."
Ta tåget till fjällen och vintern - SJ

Poäng för avbokade resor kan hinna "återbetalas" samma dag, men min erfarenhet är att man dessvärre kan få vänta nåt dygn.
Tänk på att om ordinarie poängpris inte har stigit markant så kan det ju vara värt chansningen, trots att det inte är nån garanti att du faktiskt hinner boka.
Hur avbokar jag en biljett via sj.se? - Frågor & svar - SJ AB
För mig har det alltid gått blixtsnabbt, men det har krävts en ut- och inloggning för att se poängen på kontot.

Lucka 11

"500 extrapoäng under januari!
Samla extra många poäng – 5 dagar kvar! Mellan den 11-15 december får du 500 extra SJ Prio-poäng på din januariresa. Det blir hela 1 000 poäng för en resa tur och retur! Ange kampanjkod: Januari500
KÖP RESA
Gäller för resor under januari 2017 som köps 11-15 dec 2016. Max 6 enkelresor per medlem, poängen får du efter genomförd resa. Gäller endast nya bokningar. Kan ej kombineras med andra erbjudanden."

Lucka 11

"500 extrapoäng under januari!
Samla extra många poäng – 5 dagar kvar! Mellan den 11-15 december får du 500 extra SJ Prio-poäng på din januariresa. Det blir hela 1 000 poäng för en resa tur och retur! Ange kampanjkod: Januari500
KÖP RESA
Gäller för resor under januari 2017 som köps 11-15 dec 2016. Max 6 enkelresor per medlem, poängen får du efter genomförd resa. Gäller endast nya bokningar. Kan ej kombineras med andra erbjudanden."
Det är ett litet problem bara...

Kampanjkoden Januari500 stämmer tyvärr inte.
Vilka är sämst, SK-IT eller SJ-IT?

I vilket fall som helst, 500 poäng är för lite för att man ska boka en milagerun (Örebro-Örebro Södra kostar 55 kr), om ingen hittar någon resa för runt 25-30 kr. Jag värdesätter poängen till runt 5 öre st (men det finns sweetspots där man får ut mycket mer, det vet jag). Men, ligger man på gränsen till uppgradering till Svart så kan det vara värt pengarna ändå. Jag ska kolla om frukan kanske kommer upp till grå nivå med detta, i så fall blir det en tur för henne.

Lucka 12

Är nu öppen.

"Ny chans! Tävla om tågbiljetter!
Dags för tävling igen! Svara på tre korta frågor så har du chansen att bli en av de lyckliga vinnarna. Förstapris är en tågresa i 1 klass tur och retur för en person. Andra till femtepris är en tågresa i 2 klass tur och retur för en person. Lycka till!"

Vinst delas ut i form av kampanjkod och gäller för resor under 2017. Tävlingen gäller SJ Prio-medlemmar och pågår till och med 24 december 2016. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinnare kontaktas via telefon eller e-post senast 13 januari 2017.

Toppen