Senaste nytt

SJ Prio Black Mileage Run fram till sista April

Jag har gjort fem köp Borlänge-Säter. därefter fick jag felmeddelandet "köpgräns nådd". Med andra ord kan jag inte köpa fler resor!!! Har någon annan provat och fått det att fungera?

Som jag förstått det har SJ.se en gräns om fyra kortköp per dag. Lösningen blir att lägga fler biljetter i kundkorgen innan man genomför betalningen.

Last edited:
Jag har gjort fem köp Borlänge-Säter. därefter fick jag felmeddelandet "köpgräns nådd". Med andra ord kan jag inte köpa fler resor!!! Har någon annan provat och fått det att fungera?

Nämns tidigare i tråden. SJ har en säkerhetsgräns på fyra/fem biljettköp per kort/internetbank per dygn. Så att du inte kan kapa ett kort, köpa en massa biljetter och sälja hej vilt. Använd ett annat kort (även om man förstås vill maxa på sitt SAS Amex).

Jag har lyckats göra 20 köp med tre olika kort. Sen säger SJ: system stopp och skriver "köpgräns nådd". Jag ska testa mitt fjärde kort nu :)

Det där är konstigt - jag gjorde bra mycket mer än 5 köp på en dag.

Kan det funka bättre eftersom jag har kortet inlagt i min profil (och har haft det en längre tid)?

Några i tråden skriver att statusen (vit till grå och grå till svart) förändras omedelbart, för andra verkar det ta något dygn. Jag "borde" fått förändrad status i tisdags, men står fortfarande kvar som vit. Vad har ni för erfarenheter kring hur lång tid det tar innan statusen ändras?

Någon som har problem med att inga lediga bonusplatser syns någonstans när man ska boka biljett med poäng?

Jag har bokat betydligt mer än så. Kan du boka något annat, eller kan det vara så att det är strul med ditt kreditkort?

Det handlar väl om antalet betalningar :) När du gjort en bokning, istället för att gå vidare till betalning tryck då boka mer tror jag de står... då gör du om en bokning till och så fortsätter du så tills du kan betala alla bokningar på en gång ! :)

Jag gjorde mer än 5 bokningar...

edit: Å andra sidan var det rätt sent, undrar om det råkade ske över midnatt, så att det egentligen var två dygn.

Om jag läser villkoren för SJ Prio Mastercard rätt ger inköp med detta kort nivåpoäng för alla köp. Har man statusnivå svart är kortet utan årsavgift och ger 300 poäng per 1000 kr. Alltså borde det räcka med att handla med kortet för 84000 kr/år för att behålla högsta statusnivå.

Om jag läser villkoren för SJ Prio Mastercard rätt ger inköp med detta kort nivåpoäng för alla köp. Har man statusnivå svart är kortet utan årsavgift och ger 300 poäng per 1000 kr. Alltså borde det räcka med att handla med kortet för 84000 kr/år för att behålla högsta statusnivå.

Ja, men det är ingen bra deal. Bättre att dra in poäng till EB via AmEx.

Toppen