Senaste nytt

SJ Prio Black Mileage Run fram till sista April

SJ 3000 går i dagsläget på:

Stockholm-Karlstad
Stockholm-Södertälje-Katrineholm-Hallsberg-Degerfors-Kristinehamn-Karlstad
Billigast biljett på varje delsträcka 195:-

Stockholm-Uddevalla
Stockholm-Töreboda-Skövde-Falköping-Herrljunga-Vara-Vänersborg-Uddevalla
Billigast biljett på varje delsträcka 195:-

Stockholm-Sundsvall-Umeå
Stockholm-Arlanda-Uppsala-Gävle-Söderhamn-Hudiksvall-Sundsvall-Timrå-Härnösand-Kramfors-Umeå Östra-Umeå C
Billigaste biljett på varje delsträcka 195:-

Stockholm-Falun
Stockholm-Arlanda-Uppsala-Sala-Avesta Kyrlbo-Hedemora-Säter-Borlänge-Falun
Alla tåg stannar inte på samtliga stationer
Billigaste biljett per sträcka (ungdom) 49:-

Stockholm-Östersund
Stockholm-Arlanda-Uppsala-Gävle-Bollnäs-Ljusdal-Ånge-Bräcke-Östersund
Billigast biljett per sträcka 195:-

Så det är nog dalabanan man får hålla utkik på om man känner för att åka SJ 3000 så billigt som möjligt i alla fall.

Är det fullt på Säter-Borlänge eller har du tröttnat på sträckan? ;)

vissa avgågnar är det rätt hårt bokat... sen så får man väl visa lite hänsyn till de som verkligen åker där ovetandes av BC folkets galenskaper.

Ska inte åka själv, utan var mer nyfiken, har redan ett svart kort som gäller till juni 2014 men lite poäng skulle kanske inte skada.. :)

Min fru klagar på att hon får oändligt med SJ Biljett SMS till sin mobil :D

(jag köpte 25st enkelresor åt henne också)

Varför i hela fridens namn har du gjort detta!? Vad har hon gjort för ont?

Medvetna resenärer bokar givetvis biljetter för egen utskrift. Då slipper man bli störd av SMS-plingen och så är det lite enklare att hitta igen rätt biljett i mailboxen när man står där på morgonen och ska med en av sina avgångar...

... Medvetna resenärer bokar givetvis biljetter för egen utskrift. Då slipper man bli störd av SMS-plingen och så är det lite enklare att hitta igen rätt biljett i mailboxen när man står där på morgonen och ska med en av sina avgångar...

Tvivlar på att Björnström eller hans fru ska med någon avgång på morgonen eller någon avgång överhuvudtaget. :cool:

Kan berätta att det var en ren fröjd att börja min milage run och åka tåg på 18min enkel väg 23 ggr kvar men orkar bara med ett till idag. Det är ju champagnefredag =)

Idag fick jag valuta för mitt SJ Prio Svart - kort. Tänkte bara dela med mig av en anledning till att det kan vara bra att ha...
Var på konferens i Sthlm i två dagar, men fick lite akut hemlängtan på idag på fredagseftermiddagen, så jag hoppade över det sista passet.
Istället för att sitta på Uddevallatåget från Sthlm C kl 16:40 hann jag till perrong 10 för Göteborgståget 13:15.

Tåget fullbokat (det hade jag kollat sedan tidigare) men bara att plocka fram det svarta kortet, le vänligt till ombordpersonalen och ödmjukt fråga om man kunde få sitta i bistron tills någon plats öppnade upp.
"Jag hade ändå tänkt att äta på resan" och "det vore skönt att kunna hämta sonen på fritids lite tidigare på fredag eftermiddagen" var ju två repliker som satt som en smäck i det här läget... ;)

Inga problem för ombordpersonalen - tack vare det svarta Priokortet var det bara att kliva ombord och njuta av några glas vin i bistron.
Landade hemma 3,5 timme tidigare än vad jag bokat (hade alltså bokat ej ombokningsbar biljett).

Som lök på laxen blev mitt ordinarie tåg - plus ett antal senare tåg på eftermiddagen - ytterligare 1 timme försenat pga signalfel utanför Flemingsberg. Och som ytterligare krydda i tillvaron var min biljett 1640 bokad på X3000 så ytterligare 1.000 poäng landar på kontot om någon dag även fast jag åkte X2000 hemåt (man får ju inte ny biljett vid den här lösningen).

Med det sagt. I morgon bokar jag ytterligare några sträckor Sala - Avesta Krylbo för att säkerställa SJ Prio Svart även nästa period. :)

Jag har gjort fem köp Borlänge-Säter. därefter fick jag felmeddelandet "köpgräns nådd". Med andra ord kan jag inte köpa fler resor!!! Har någon annan provat och fått det att fungera?

Jag har gjort fem köp Borlänge-Säter. därefter fick jag felmeddelandet "köpgräns nådd". Med andra ord kan jag inte köpa fler resor!!! Har någon annan provat och fått det att fungera?

Jag har bokat betydligt mer än så. Kan du boka något annat, eller kan det vara så att det är strul med ditt kreditkort?

Toppen