SJ Mastercard

etnoy skrev:Hm, undrar om man kan få dessa extrapoäng när man redan har mastercard?Klicka för att utvidga...

SJ är ganska tydliga med reglerna om du redan har SJ Prio MasterCard:

SJ.se skrev:Erbjudandet gäller SJ Prio-medlemmar som inte tidigare har SJ Prio MasterCard.Klicka för att utvidga...

Om du menar att du redan har något annat MasterCard än SJ Prio bör det inte vara några problem att registrera ett till.

johan_fbg skrev:Jag har redan två (andra) MasterCard och det var inga problem för mig att ställa ut ett tredje.Klicka för att utvidga...

Intressant. Jag har SJ Mastercard sedan länge, men när jag gjorde en ny ansökan fick jag ett automatiskt mejl med texten "Vi har mottagit din ansökan om SJ Prio MasterCard. Tyvärr kan vi inte behandla ansökan då du redan har kortet.". Hur lyckades du få ett nytt SJ Mastercard?

etnoy skrev:Hur lyckades du få ett nytt SJ Mastercard?Klicka för att utvidga...

Du missförstod mig nog. Jag förstod först inte om din fråga syftade på ytterligare ett SJ Prio MasterCard eller ytterligare ett MasterCard rent generellt. Om du redan har ett SJ Prio MS går det inte att få ett till, se post #24 .

Dags igen för en drive med 6500 poäng och direkt Grå Nivå.

Vi bjuder på en resa!

Börja betala med ditt SJ Prio-kort så samlar du poäng i rekordfart. Allt du behöver göra är att koppla kortet till MasterCard så öppnar sig en värld av möjligheter. Du får nivåpoäng på allt – överallt – och ännu mer när du använder kortet till tågresor med SJ. På Grå nivå får du 20% fler poäng. På alla andra inköp får du 20 poäng per 100 kronor. Utöver alla poäng och vanliga SJ Prio-fördelar får du speciella erbjudanden bara för dig med SJ Prio MasterCard.

Få 6 500 poäng och kom direkt till Grå nivå

Just nu får du 6 500 extra nivåpoäng när du kopplar ditt SJ Prio-kort till MasterCard och betalar fem gånger med det före den 31 maj 2015. De nya nivåpoängen tar dig direkt till Grå nivå och du kan använda poängen till t ex en tågresa med SJ. Ansök om kortet senast den 30 april 2015. Du kan prova SJ Prio MasterCard ett helt år utan årsavgift (värde 145 kr).

Ps. De extra poängen finns på ditt konto senast 30 juni.

Priset för SJ prio mastercard ökar från 145 till 295 SEK/år för vit och grå nivå - och för svart från 0 till 195 SEK/år! Ändringarna träder i kraft från den 1 mars 2016. Infon kom med månadsfakturan idag.

För vit och grå nivå blir det ju tveksamt ekonomiskt med det här kortet då de har en hög avgift och sämre intjäning. På svart nivå blir det tveksamt mer av princip...

Flood skrev:Priset för SJ prio mastercard ökar från 145 till 295 SEK/år för vit och grå nivå - och för svart från 0 till 195 SEK/år! Ändringarna träder i kraft från den 1 mars 2016. Infon kom med månadsfakturan idag.För vit och grå nivå blir det ju tveksamt ekonomiskt med det här kortet då de har en hög avgift och sämre intjäning. På svart nivå blir det tveksamt mer av princip...Klicka för att utvidga...
Håller med. Har svart fixat till juni 2017, så säger nog upp kortet och skaffar igen våren 2017 om det behövs...

Tack för heads upen, det hade jag missat (för att jag har elektronisk faktura). Då blir det att pressa lite utgifter på detta kort under december och sedan överge det och säga upp det i början på nästa år.

gdaily skrev:Tack för heads upen, det hade jag missat (för att jag har elektronisk faktura). Då blir det att pressa lite utgifter på detta kort under december och sedan överge det och säga upp det i början på nästa år.Klicka för att utvidga...

Enligt utskicket, så debiteras avgift den månad du blev beviljad kortet.

Flood skrev:Enligt utskicket, så debiteras avgift den månad du blev beviljad kortet.Klicka för att utvidga...
Tackar, då har jag till sommaren på mig att nå/behålla svart alltså. Alltså använda SAS Amex för det mesta och SJ-prio för de ställen som inte tar Amex blir planen Q1/Q2 2016.

195 kr per år för att behålla svart och få 30% fler SJ Priopoäng är väl fortfarande okej. Men varför ska de börja ta betalt nu?

FDN skrev:195 kr per år för att behålla svart och få 30% fler SJ Priopoäng är väl fortfarande okej. Men varför ska de börja ta betalt nu?Klicka för att utvidga...
Troligen för att ersätta den minskade intäkten per transaktion som kommer sig av den nya EU regleringen. De måste ju antingen göra det eller sänka förmånerna (= poängintjäningen).

har funderat på att säga upp mitt hur som helst (eftersom jag endast drar in 2000p på tåg, max /år numera istället för 25000+ för nått år sen) så nyttan av ett svart kort är inte så stort. Detta gör att jag får se till att göra slag i saken och säga upp det illa kvick.

Back