etnoy skrev:Hm, undrar om man kan få dessa extrapoäng när man redan har mastercard?Klicka för att utvidga...
SJ.se skrev:Erbjudandet gäller SJ Prio-medlemmar som inte tidigare har SJ Prio MasterCard.Klicka för att utvidga...
johan_fbg skrev:Om du menar att du redan har något annat MasterCard än SJ Prio bör det inte vara några problem att registrera ett till.Klicka för att utvidga...
etnoy skrev:Redan försökt, men det gick inte eftersom jag redan har ett kort.Klicka för att utvidga...
johan_fbg skrev:Jag har redan två (andra) MasterCard och det var inga problem för mig att ställa ut ett tredje.Klicka för att utvidga...
etnoy skrev:Hur lyckades du få ett nytt SJ Mastercard?Klicka för att utvidga...
Håller med. Har svart fixat till juni 2017, så säger nog upp kortet och skaffar igen våren 2017 om det behövs...Flood skrev:Priset för SJ prio mastercard ökar från 145 till 295 SEK/år för vit och grå nivå - och för svart från 0 till 195 SEK/år! Ändringarna träder i kraft från den 1 mars 2016. Infon kom med månadsfakturan idag.För vit och grå nivå blir det ju tveksamt ekonomiskt med det här kortet då de har en hög avgift och sämre intjäning. På svart nivå blir det tveksamt mer av princip...Klicka för att utvidga...
gdaily skrev:Tack för heads upen, det hade jag missat (för att jag har elektronisk faktura). Då blir det att pressa lite utgifter på detta kort under december och sedan överge det och säga upp det i början på nästa år.Klicka för att utvidga...
Tackar, då har jag till sommaren på mig att nå/behålla svart alltså. Alltså använda SAS Amex för det mesta och SJ-prio för de ställen som inte tar Amex blir planen Q1/Q2 2016.Flood skrev:Enligt utskicket, så debiteras avgift den månad du blev beviljad kortet.Klicka för att utvidga...
Troligen för att ersätta den minskade intäkten per transaktion som kommer sig av den nya EU regleringen. De måste ju antingen göra det eller sänka förmånerna (= poängintjäningen).FDN skrev:195 kr per år för att behålla svart och få 30% fler SJ Priopoäng är väl fortfarande okej. Men varför ska de börja ta betalt nu?Klicka för att utvidga...