Senaste nytt

SJ Lounger

Vilken tilltro har de till sina kunder??

Hade en väldans massa poäng och hade bokat en resa till kvällen, för poäng då jag hade en väldans massa som bara låg och skräpade. Klev i god tid in i loungen, efter ett tag insåg jag dock att jag fick förhinder och inte kunde genomföra resan. Försökte boka av, som ju inte ska vara något problem med biljetter köpta för poäng, men nu gick det inte???

Som om de misstror folk för att bara gå in där och hänga för att sen boka av.

Nej detta är inget annat än en scam, det är ju inte så att info om detta har gått ut. Man KAN ju, som i mitt fall, få förhinder.
Vad menar du? Förstår inte din frustration. Att om man går in i loungen så anses resan vara påbörjad och därmed inte går att avboka?
 

Sir Lemon

Medlem
Vilken tilltro har de till sina kunder??

Hade en väldans massa poäng och hade bokat en resa till kvällen, för poäng då jag hade en väldans massa som bara låg och skräpade. Klev i god tid in i loungen, efter ett tag insåg jag dock att jag fick förhinder och inte kunde genomföra resan. Försökte boka av, som ju inte ska vara något problem med biljetter köpta för poäng, men nu gick det inte???

Som om de misstror folk för att bara gå in där och hänga för att sen boka av.

Nej detta är inget annat än en scam, det är ju inte så att info om detta har gått ut. Man KAN ju, som i mitt fall, få förhinder.
Exakt vad var det som hände, som var fel, blev du utslängda ur loungen, eller är problemet att du inte kunde avboka din biljett?
 

Glenn E

Medlem
Jag har bokat av en poängbiljett 10 minuter innan avgång bara för ett par veckor sedan. Det har nog ingenting att göra med loungen vad jag vet.
Fast idag i tågkaoset kunde jag avboka en biljett till ett försenat tåg efter dess ordinarie avgångstid. Detta var nytt för mig. Har årskort och man kan inte ha två biljetter till olika tåg samtidigt . Allt var försenat. Blev intercitytåget mot Oslo från Södertälje till Katrineholm och sedan tåget innan det jag egentligen skulle åkt med till Göteborg. Blev ändå 2 timmar försenad Helt hopplöst att följa SJs trafikinformation.
 
Jag avbokade en tågbiljett köpt för pengar strax efter att jag hade gått in i loungen för bara några veckor sedan, det var inga konstigheter då. Misstänker orelaterad bugg och du får tillbaka dina poäng efter ett kort meddelande till kundtjänst.

För att vara mer exakt hade jag två avgångar och avbokade den ena, men det råkade vara den som jag scannade till loungen.
 
Fast idag i tågkaoset kunde jag avboka en biljett till ett försenat tåg efter dess ordinarie avgångstid. Detta var nytt för mig.
När en avgång markeras som problematisk kan man avboka den upp till sju dagar efter avgången och få pengarna tillbaka. Som jag har förstått det är anledningen typ att man kanske väljer alternativ transport eller struntar i sin resa vid stor försening, och genom att möjliggöra för folk att själv avboka sparar man massa samtal till kundtjänst.
 

guwonder

Medlem
Try to minimize my use of the SJ lounges, but the times when I use the Stockholm lounge it’s often been crazy busy. And then I go to one of the nearby hotels instead to do my business. I used to be more interested in stopping into the SJ lounge when they used to sometimes have copies of The Economist and the IHT/NYT International Edition, but those years are gone and now it seems to be mainly DI to pick up and read in the SJ Stockholm lounge.
 

guwonder

Medlem
Sur personal? Det känner jag inte igen. Min erfarenhet är att de brukar vara fantastiskt trevliga och hjälpsamma.

Exempel

Most of the SJ Stockholm lounge personnel seem to be anything but sour this week. It’s more common that some seem almost too friendly and helpful — better than I encounter at any of the airline and contract lounges in the Nordic country capitials. While there is one female lounge attendant this past week who seemed to be a little stern looking, it may just be the look and voice rather than an attitude issue as she seemed to fit within the range of normal for what I encounter at the lounges when flying out of ARN, CPH, HEL and OSL.
 
Toppen