Senaste nytt

SJ lägger ner sin trafik på sträckan Göteborg-Malmö

Trist, Öresundstågen har inte samma bekvämlighet. Det trista med att flyga till Kastrup är att man alltid måste åka med Öresundstågen sista biten.

Om SJ kommer på spåret igen blir det färre stopp än nuvarande Öresundståg, men fler än SJ:s nuvarande snabbtåg.

Ännu en anledning att flyga CPH-GOT. Annars håller jag med om Öresundståg/DSB/Veolia: komforten är synnerligen låg på dessa tåg.

Flyger ofta GOT-CPH, detta tillskillnad från GOT-OSL är billigt, bokat en hel del för runt 1200 kr tor, åker hemifrån (Lerum) 6.15 ankomst landvetter 6.35, flyger 7.15 framme oftast före 8.05 tar Metron till Fredriksberg där jag träffar de flesta kunderna och har haft kundmöten från 8.45, dvs 2.5 dörr från dörr utan någon stress alls, alternativet är bil som tar 3.5 h dörr till dörr, med en liten rast. Bara broavgifter är 300 DKK.

Åker hem 17.20 är hemma 18.05 och i huset 18.30, hinner leka med barnen i 45 minuter innan det är dags för läggdags...

Inte nåt vidare. Ska ner på jobb i Trelleborg mitten mars-mitten april. Blir till att hitta nåt annat sätt att ta sig hem på. Undviker Öresundståg så långt det är möjligt...
Via Alvesta kan du nog åka. Prova söka Göteborg - Trelleborg Övre via Alvesta :)

Jag är ganska ofta i Trelleborg så vi kanske lyckas vara där samma dag övrigt ;)

Last edited:
Toppen