Senaste nytt

SJ håller traditionen vid liv. 2024 poäng om du köper biljett 31/12

Kan ni boka?

"Kampanjkoden 2024 gäller inte för den här resan"

Jag vill bara komma till Alingsås från Herrljunga...
Observera att det är i morgon du kan boka.

För en helt novis inom SJ.. Behöver man faktiskt åka eller räcker det att köpa?
Är poängen statusgrundande?
Räcker att köpa.
2024 är extra poäng, så endast biljettpriset är statusgrundande.

En n00b-fråga... men denna kampanj kan bara utnyttjas en gång per resenär? Dvs det går inte att spendera hela dagen på att åka mellan Knivsta och Märsta för att tjäna ihop ett black på 13 enkelresor?

Blandar du inte ihop det med ett annat bonusprogram? SJ gör väl ingen skillnad utan alla poäng räknas mot nivå?

Hur många poäng får jag?​

Du får olika mycket poäng beroende på vad du köper.

Nivågrundande poäng

Gäller om du registrerar ditt medlemsnummer i samband med köp.

Resor med SJ1 poäng per krona (exkl. bokningsavgift)
Bistro1 poäng per krona

2024 är extra poäng, så endast biljettpriset är statusgrundande.
Är du säker på det? Sist jag bokade dummyresa för att trigga kampanj så gav det statuspoäng som vanligt...

Screenshot 2023-12-30 at 21.47.59.png

Blandar du inte ihop det med ett annat bonusprogram? SJ gör väl ingen skillnad utan alla poäng räknas mot nivå?
Jag har aldrig varit med om att man har behandlat poäng olika i denna typ av kampanj utan skulle anta att poängen räknas till nivå nu. Men med det sagt så gör SJ faktiskt skillnad på poängen, när man handlar med deras kreditkort får man bara extrapoäng och inte nivåpoäng. Så rent teoretiskt kan de implementera det på en sån här kampanj också, men som sagt aldrig varit med om hittills.

Det finns faktiskt också en bugg (eller medvetet val?) där man under vissa scenarion tappar extrapoängen men behåller nivåpoängen vid återköp.

Jag har aldrig varit med om att man har behandlat poäng olika i denna typ av kampanj utan skulle anta att poängen räknas till nivå nu. Men med det sagt så gör SJ faktiskt skillnad på poängen, när man handlar med deras kreditkort får man bara extrapoäng och inte nivåpoäng. Så rent teoretiskt kan de implementera det på en sån här kampanj också, men som sagt aldrig varit med om hittills.
Exakt den tanken jag också fastnade i, men noterar och lär mig att det finns extrapoäng hos SJ.
I mailet kring morgondagens kampanj står dock ”extra SJ Prio-poäng” inte något om extrapoäng. Utifrån förra årets erfarenhet hoppas jag på 2024 poäng som hjälper att hålla nivån.

Toppen