Noterade att SJ är ute med annonskampanj och visar upp nya 1:a klass.
Jag tyckte det var lite intressant att de dels öht annonserar specifikt om 1a klass (har de problem att sälja platserna?) dels att de bildsätter med nya x2000 på sträckor där man inte alls kör x2000.
Visa bifogad bild 126441
Tycker det verkar väldigt likt X55
Visa bifogad bild 126443
Ooops, sorry. Kände inte igen stolen på bilden men ni har helt rätt.
Absolut, det är bra att man visar upp att det finns alternativ på sträckan. Och kanske är det så att man annonserar 1.a klass för att locka just affäresenärer som annars väljer bil.
Du pratar om vilken sträcka nu? Stockholm - Uppsala? Eller Mälardalstrafiken som MTR tagit över sedan December 2021?Jag tycker att SJ kan börja med köra tågen de annonserar och inte ställa in 70 tåg i veckan.
De ställer väl in lite här och där?Du pratar om vilken sträcka nu? Stockholm - Uppsala? Eller Mälardalstrafiken som MTR tagit över sedan December 2021?
Nu såg jag också det du säkert läst. Och det är 70 tåg per dag som ställs in, inte 70 per vecka.Jag tycker att SJ kan börja med köra tågen de annonserar och inte ställa in 70 tåg i veckan.
Du pratar om vilken sträcka nu? Stockholm - Uppsala? Eller Mälardalstrafiken som MTR tagit över sedan December 2021?
Nu såg jag också det du säkert läst. Och det är 70 tåg per dag som ställs in, inte 70 per vecka.
Källa: Fortsatt många inställda SJ-avgångar | SvD