Senaste nytt

Sj öppnar nyrenoverade lounger i Stockholm och Göteborg - nu även med lunchrätter

Jonas C

Medlem
Så sant om allmänt uppehållsrum. Nu är det möjligt att de känner igen mig i Stockholm, men trafiken till/från är så intensiv så att de gånger jag glömt kortet eller lånat ut det till min fru (förlåt) har jag alltid kommit in. Antingen smyger man in när nån går ut eller så bara trycker de på knappen och släpper in en...
Praktikanterna är stenhårda med att kolla folks biljetter, medan ordinarie personalen oftast känner igen oss stammisar ;)
 

JWD

Medlem
Någon har hunnit botanisera i lunchutbudet på Stockholm C? Jag kommer att passera där minst två gånger i helgen om jag har tid. Desutom är det mycket positivt att SJ satsar på både ekologisk och kravmärkt mat.
 

Jacob

Medlem
Någon har hunnit botanisera i lunchutbudet på Stockholm C? Jag kommer att passera där minst två gånger i helgen om jag har tid. Desutom är det mycket positivt att SJ satsar på både ekologisk och kravmärkt mat.
Om allt går som planerat kommer jag passera både loungen i Stockholm och Göteborg imorgon.

Men rapportera gärna efter helgens besök vad som fanns under dina besök.
 
  • Gilla
Reactions: JWD

ChabbeT

Medlem
Klart välkommen förändring om det hålls efter.
Det trixiga med att använda loungen på lördagar är att den är stängd.
 

perhall

Medlem
Någon har hunnit botanisera i lunchutbudet på Stockholm C? Jag kommer att passera där minst två gånger i helgen om jag har tid. Desutom är det mycket positivt att SJ satsar på både ekologisk och kravmärkt mat.
Ja, verkligen. Ingen SAS-lounge eller Star Alliance-lounge som jag känner till har brytt sig om detta med ekologiskt och KRAV-märkt. Som någorlunda upplyst och medveten konsument har jag svårt för förhållningssättet (som SAS) att man struntar i detta. Man kanske inte alltid kan erbjuda ekologiskt men bör åtminstone överväga saken. /Per
 

Jacob

Medlem
Kan berätta lite mer vad som gäller kring rätterna. Dessa finns i en kyl bakom receptionsdisken i loungen och även om de definieras som lunchrätter finns dessa från tidig morgon (eller åtminstone från att leveransen kommer) till sen kväll då loungen stänger.

Finns som exempel smörgåsar, sallader och landgång.
 

JWD

Medlem
Ja, verkligen. Ingen SAS-lounge eller Star Alliance-lounge som jag känner till har brytt sig om detta med ekologiskt och KRAV-märkt. Som någorlunda upplyst och medveten konsument har jag svårt för förhållningssättet (som SAS) att man struntar i detta. Man kanske inte alltid kan erbjuda ekologiskt men bör åtminstone överväga saken. /Per

Jo det håller jag fullständigt med om. Men om SJ kan upprätthålla en Eko/KRAV-linje så borde det inte vara en omöjlighet för SAS heller. Även om det är som du skriver att man kanske inte alltid kan erbjuda vissa produkter då det är en ren kostnadsfråga.Men för oss medvetna konsumenter så är det ett steg i rätt riktning.

Så det ska bli intressant att se förändningen som har skett i loungen. Jag återkommer senare i eftermiddag med mina synpunkter från Stockholm C.
 

Jacob

Medlem
Så är jag inne och tittar i loungen på Stockholm C. Ganska mycket folk så blir knepigare att ta kort. Här vet de för övrigt väl vad BusinessClass.se är och att många av er tittar in emellanåt. :)
 
Toppen