Senaste nytt

Sista utväg, uppgradera på flygplats möjligt?

Som sista utväg, har jag drömt men ska man inte kunna uppgradera med EuroBonus-poäng ombord planet i mån av plats?

Nej inte vad jag vet, men däremot har jag fått gratis opup även när jag kommit ombord, även fast economy/go inte var full, kostar absolut inget att fråga....

När vi flög hem från Male med LX operated by Edelweiss hade vi tänkt fråga om uppgradering vid incheckningsdisken. Det hanns inte med eftersom Trans Maldivians sjöflyg var försenat så det blev språngmarch till gaten. Väl ombord frågade vi flygvärdinnan om det var möjligt att uppgradera - jodå, det skulle kunna ordnas för 700 CHF/pers. Det var för mycket så vi skippade det.

Med SK från ORD har jag flertalet gånger uppgraderat från ekonomi till business vid gate, kostade ca $350-400.
Var EBS på den tiden.

Betald uppgradering vid gate från ORD blev Z biljett och gav således dubbel poängintjäning.
Fick dock vid samtliga gånger skicka in BP och kvitto för att det skulle rättas till.

Det blev ECO då min kompis blev försenad och jag inte hade tid att vänta, orkade heller inte börja tigga. Men det är en upplevelse i sig att flyga där bak må jag säga ;)

Toppen