Senaste nytt

Sista upplagan av BusinessClass 2.0 bagagetaggar

agehall

Medlem
Har letat på CPH men aldrig fått tag i någon.

Har du letat eller frågat efter en? I början stod taggarna framme, men det var ohållbart eftersom alla tog en näve utan att reflektera över vad det var. Därför började personalen ha dessa vid disken istället och man får fråga efter dem.
 
Har du letat eller frågat efter en? I början stod taggarna framme, men det var ohållbart eftersom alla tog en näve utan att reflektera över vad det var. Därför började personalen ha dessa vid disken istället och man får fråga efter dem.

Jag frågade en gång, men när jag gjorde de så såg de helt paffa ut och fattade inte alls vad jag menade. C'est la vie :)
 

agehall

Medlem
Jag frågade en gång, men när jag gjorde de så såg de helt paffa ut och fattade inte alls vad jag menade. C'est la vie :)

Näe, jag har märkt att de inte förstår just ordet "tagg" som vi tenderar att använda. Om man ingående förklarar så brukar någon fatta vad man menar och så kan de leta fram en åt en. Men som sagt, jag har flera gånger märkt att de inte har någon som helst aning om vad en "businessclass-tagg" är för något.
 
Näe, jag har märkt att de inte förstår just ordet "tagg" som vi tenderar att använda. Om man ingående förklarar så brukar någon fatta vad man menar och så kan de leta fram en åt en. Men som sagt, jag har flera gånger märkt att de inte har någon som helst aning om vad en "businessclass-tagg" är för något.

Inte heller på Engelska fattade dom Businessclass-tag. Hon började gräva fram en massa andra taggar från något skåp för olika bolag, kanske skulle tagit dom istället :)
 
  • Gilla
Reactions: El0

agehall

Medlem
Näe, det är något med just ordet "tagg" som inte klickar. Jag skulle hämta ett par själv på ARN en gång och det var först när jag visade den tagg jag redan hade som hon sken upp och fattade vad jag ville ha. Hon kallade det något annat men just nu kommer jag inte ihåg vad.
 

Dr. Miles

Expert
Näe, det är något med just ordet "tagg" som inte klickar. Jag skulle hämta ett par själv på ARN en gång och det var först när jag visade den tagg jag redan hade som hon sken upp och fattade vad jag ville ha. Hon kallade det något annat men just nu kommer jag inte ihåg vad.
Kanske "orange nyckelring" skulle fungera?
Jag misstänker att SAS personalen förknippar "orange tagg" med Star Alliance Priority tagg vilket de inte har i loungen.
 

El0

Medlem
För två veckor sedan var jag och frågade efter en "BC Tagg" och fick en .DK av personalen i ARN T5 loungen. :)
 

olo

Medlem
Näe, det är något med just ordet "tagg" som inte klickar. Jag skulle hämta ett par själv på ARN en gång och det var först när jag visade den tagg jag redan hade som hon sken upp och fattade vad jag ville ha. Hon kallade det något annat men just nu kommer jag inte ihåg vad.

Kanske "orange nyckelring" skulle fungera?
Jag misstänker att SAS personalen förknippar "orange tagg" med Star Alliance Priority tagg vilket de inte har i loungen.

Instämmer, tagg verkar förvirrra. På ARN var det just orden orange och nyckelring som fick damen att förstå vad jag sökte.

Vet inte om det har funnits/finns taggar på OSL, men där fick jag en lång förklaring om att de inte hanterade bagage i loungen, utan att jag borde gå till incheckningsdisken istället. Det hjälpte inte vad jag sade utan efter att ha sagt ordet bagage var samtalet förlorat...
 

bnr

Medlem
Var på ARN T5 igår kväll och de hade några SE/NO/DK kvar. Såg inte ut att vara så många kvar i den lilla kartong som personalen tog upp.
 
Toppen