Senaste nytt

Sista resan innan familjebildning - Tips behövs!

Det är lite frustrerande... Jag kan inte ta upp resan med checkmytrip med US Airways pnr men jag kan göra det med LHs som jag fick vid bokningstillfället.

Nej, du kan ringa till US Dividend Miles och be om SQ:s PNR.

Sedan kan du gå in SQ:s webbsida och mata in SQ:s PNR.
SQ:s webbsida hittar först inte din bokning därför ber den dig att mata in extra info(avresedatum & avreseort av din SQ sträcka, medpassagerares namn).
Efter inloggning kan du hitta "Select seats" knapp ovanför din bokningsdetalj.

Förutsättningen är att biljetten är redan utställd(när du har fått e-ticket nummer).

Men men men... som ett brev på posten så upptäckte jag nu när jag kollade min award bokning att det skett en ändring på när jag flyger ut från GOT-FRA (kan inte ens se vad ändringen är, antagligen ±15 min). Det härliga är är ju att om man inte accepterar den ändringen får man göra en fri ombokning, känns alldeles lysande då jag ändå funderade på att bumpa till F.

Kollade lite snabbt i ANA, tillgänglighet i F fanns på TG flyget på LHs A380 så visste jag däremot att det skulle behövas ett mirakel för att hitta space för 2 i F. Mycket riktigt så fanns inga såna seats tillgängliga... Då är frågan om man ska sitta kvar på C. Eller boka av och hoppas på att tillgänglighet öppnas upp (och riskera att andra säten försvinner). Det senare alternativet får jag nog slippa argumenten på om jag ska få förbi flickvännen... hon tycker miles/poäng är läskigt som det är.

Jag vet inte om det går att ändra C award till F award även vid tidtabellsändring.
De erbjuder säkert fri avbokning, men som jag skrev i min tidigare post, dina befintliga award platser går tillbaka till bokningssytemet och det kanske inte kommer tillbaka om beläggning på samma flighten i samma kabinklass har blivit bättre(läs: mer betalande kunder).

Däremot vet jag att det går att ändra routing vid ett sådant tillfälle i samma kabinklass.

Jovisst, det är fri avbokning som gäller det är jag medveten om. Så det jag debatterar med mig själv om risken är värt det, speciellt då man har en SIN-DPS SQ C plats med i resplanen som kan vara svår att få tillbaka.

Alternativet skulle vara att strunta i FRA och köra LX via ZRH istället men vad jag förstås så är dessa säten också väldigt svåra att få tag på.

Jovisst, det är fri avbokning som gäller det är jag medveten om. Så det jag debatterar med mig själv om risken är värt det, speciellt då man har en SIN-DPS SQ C plats med i resplanen som kan vara svår att få tillbaka.

Om det var jag, skulle jag inte ta risken att förlora C award platser mellan Singapore och Bali.

Toppen