Senaste nytt

Sista minuten SAS Award resa

Carlos

Medlem
Lite off topic men har en poängresa hem till NY den 1a april från ARN (fanns bara Go när jag bokade), har kollat SAS och EF dagligen om det skulle släppas till några biljetter i Plus eller Business.

Avgången har alltid dykt upp med platser i Go, och såvitt jag kan minnas har jag inte sett den lilla varningstexten (endast så och så många biljetter kvar). Men nu är avgången helt borta ur alla poängplatssök, både på SAS.se och på Expertflyer.

Är det nån som vet här om en avbokad poängbiljett går tillbaka till awardinventory eller borde jag bara ge upp och kolla på Plusgrade istället?

Tack på förhand
 

Canadien

Medlem
Är det nån som vet här om en avbokad poängbiljett går tillbaka till awardinventory

Ibland, ibland inte. Om man bokar en plats och sedan direkt, eller inom en dag, avbokar så brukar de gå tillbaka. Om man avbokar nära inpå en avgång så är chansen mindre att platsen går tillbaka, beror troligen på hur bokningsläget ser ut på flighten i fråga.
 

palmen

Moderator
Oddsen att det släpps en business award plats på SK945 29.03.2019?
Just nu är det 18 platser som inte är upptagna i business utav 32. Vad det säger 3 veckor innan avresa låter jag vara helt osagt.
Nu har jag inte koll på hur mycket platser SAS brukar släppa sista månaden men jag skulle gissa på att chanserna är små att det kommer fler platser, kanske 10%.
Det finns dock väldigt stora chanser att få igenom en plusgrade eller uppgradering på flygplatsen.
 

miamiflyer

Medlem
Just nu är det 18 platser som inte är upptagna i business utav 32. Vad det säger 3 veckor innan avresa låter jag vara helt osagt.
Nu har jag inte koll på hur mycket platser SAS brukar släppa sista månaden men jag skulle gissa på att chanserna är små att det kommer fler platser, kanske 10%.
Det finns dock väldigt stora chanser att få igenom en plusgrade eller uppgradering på flygplatsen.
Tack för snabbt svar,

Plus finns så bokar det i första hand, det går visst efteråt att ändra biljetten utan avgift och endast skillnaden i poäng debiteras?
 

LSH

Medlem
Tack för snabbt svar,

Plus finns så bokar det i första hand, det går visst efteråt att ändra biljetten utan avgift och endast skillnaden i poäng debiteras?
Ja, det är kostnadsfritt så länge det är ren SAS-resa som bokas/ombokas på sas.se. Bra strategi att hugga plus först och sedan hoppas på att det går att boka om till Business..
 
Toppen