Senaste nytt

Sista chansen att boka billig First Class med USDM

Konverteringen av miles kanske blir 1-1 men hur blir det med status? För er som är intresserad av status hos OW utan att flyga det minsta kanske "Buy up to Preffered" är intressant. För 1500$ får du guldkort inom *A. Baksidan är att det gäller endast fram till februari 2014 och frågan är om mergern är klar då? Frågan är väl också om guld inom *A blir till guld inom OW?
När det gäller frågor/diskussion om merger av American Airlines & US Airways får jag be er att fortsätta i lämpliga trådar.

http://www.businessclass.se/oneworl...airways-united-states-airways-bekraeftad.html

Samma källa som är källa till denna tråd säger att USDM tabellerna kommer försämras kraftigt framöver, värdet på poäng blir 30-40% lägre för F awards t ex.

Nypa salt och allt det där. Tror ändå på att inte vänta med bokningar, bränner nog 200.000 poäng innan 7:e December när bästa announcement kommer.

Samma källa som är källa till denna tråd säger att USDM tabellerna kommer försämras kraftigt framöver, värdet på poäng blir 30-40% lägre för F awards t ex.

Nypa salt och allt det där. Tror ändå på att inte vänta med bokningar, bränner nog 200.000 poäng innan 7:e December när bästa announcement kommer.

Kanske inte helt orimligt. F till Asien med USDM är ju 100/110 k miles. Med AA-Advantage är det 140 k miles. Håller dom sig till det och att man kan ta en stop-over så är det ingen katastrof:D Den stora frågan som jag ser det är vad som händer på köpa-miles-fronten.

Det känns som det varit en tidsfråga innan de ska höja priserna på USDM, men jag tror de kommer ändra först när de går ihop med AA. Finns även ganska stor risk att den nya tabellen för AA och US kommer ha högre priser än vad AA har just nu då både UA och DL har höjt eller ska höja sina priser.

Känns ganska bra att dra iväg på en liten tripp nu till veckan! :)
Bränna 100k och få lite välbehövlig avkoppling inför julens jobb.
Har 160k kvar, och jag tror inte jag kommer hinna boka något, eller resa för den delen, innan övergången till AA-Advantage.

Toppen