Senaste nytt

Sir Lemons MR/okynnesfärd till Amsterdam

Sir Lemon

Medlem
Säger bara SAS Mainland.
 

Attachments

  • BFE9825F-10F7-43BC-B765-EEF3A8EB2A62.jpeg
    BFE9825F-10F7-43BC-B765-EEF3A8EB2A62.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 136
  • DA86F5B8-3D7F-4677-8280-6BB5A278EBC7.jpeg
    DA86F5B8-3D7F-4677-8280-6BB5A278EBC7.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 133

cnord

Medlem
Tror nok ikke du har funnet noe smutthull, du har bare smuglet :p Om du mellomlander i Norge på vei hjem er det kun 1L sprit feks du har "lov" til og ta med til Sverige. Samme regler tll EU om du mellomlander i Norge på veien.

 

Sir Lemon

Medlem
Tror nok ikke du har funnet noe smutthull, du har bare smuglet :p Om du mellomlander i Norge på vei hjem er det kun 1L sprit feks du har "lov" til og ta med til Sverige. Samme regler tll EU om du mellomlander i Norge på veien.

Tror det också, men när till och med taxfree-shopen i Oslo (de är normalt sett stalinistiska) tillät att köpa två flaskor, en för ankomst och en för avresa, så bör man ju slå till. Det gick vägen iaf så nu är semestern räddad. ;)
 
Last edited:

Sir Lemon

Medlem
Idag blev dock lite av backlash. Var på plats en timma före avfärd. Såg inte att det fanns ett kryphål för business (då det stod TAP ovanför) utan stod som Svensson i kön till check-in. När det var min tur svarade en iskall matrona att check-in för SAS var stängd (35 min före take-off). Gav mig enbart ett Amsterdamnummer som enkom gav upptaget-ton. Ringde Diamondsupporten som inte angav potentiella Lufthansaflighter som alternativ, utan enbart SAS AMS-ARN-GOT, mot tilläggsavgift på 800:-, som jag accepterade då jag skulle anlända GOT med samma flyg som bokat och därmed hinna med den bokade bussen till JKG. Det blev en nervanhopning då flyget till ARN var försenat med 25 min. Den hemska skylten med Final Call blinkade obehagligt redan vid landning på ARN C med 10 min gångväg mot avfärd från vingen vid SAS Loungerna. Dock väntade sista flighten på oss så nu sitter Sir Lemon bland molnen och summerar de två dagarnas resor och irriterar sig över de uteblivna sista 2 Koskenkorva från Oslo. Men allt kan man ju inte få, och SAS Mainlandpersonalen kom rusande vid påstigningen med ett glas vatten, som sedan följdes av med två små vita vinflaskor strax efter take-off mot GOT. Spännande dag idag också alltså. :)
 
Toppen