För övrigt kan nämnas att tidningen Scanorama är under upphandling då den ska göras om.
Det har jag svårt att tro. Det finns en handfull företag i Sverige som sysslar med denna typ av magasin, och det finns ju ett antal, t.ex. SJ, Arlanda Express, Malmö Aviation, Radisson etc. Säkerligen både billigare och enklare att nyttja något företag som redan har kunskapen och processerna än att göra ett enskilt magasin själv.Intressant. SAS har inte funderat på att flytta det inhouse?
Det har jag svårt att tro. Det finns en handfull företag i Sverige som sysslar med denna typ av magasin, och det finns ju ett antal, t.ex. SJ, Arlanda Express, Malmö Aviation, Radisson etc. Säkerligen både billigare och enklare att nyttja något företag som redan har kunskapen och processerna än att göra ett enskilt magasin själv.
Jag har som bekant själv skrivit för en av dem. Varierar nog en hel del, precis som vilken industrin som helst.DET har jag faktiskt svårt att tro på. Jag vet hur dessa bolag jobbar och personligen skulle jag aldrig anlita dem pga deras ineffektivitet.
Jag har som bekant själv skrivit för en av dem. Varierar nog en hel del, precis som vilken industrin som helst.
Pratade så sent som denna vecka med personen som tidigare hade hand om SAS olika tidningar. På den tiden då en stor del var in-house tiden var de 13 pers, när neddragningarna började gick det snabbt, nu är det outsourcat.Jag har ganska bra koll på alla de stora drakarna i Sverige. Ingen av dem är speciellt effektiva. De har inte heller någon som helst aning om vad de ska göra för att bli effektivare...