Senaste nytt

Singapore airlines upgrade till First

fopes

Medlem
Köp en biljett i förstaklass istället och sluta med divafasonerna ;).

Om jag hade varit en diva skulle jag köpt en biljett i First ;)

Men ni måste väl hålla med om att det är lite konstigt. Har man en allians med ett regelverk som säger att man ska kunna göra uppgraderingar och boka awardbiljetter så finns det ju en gräns för hur mycket undantag som är rimligt att bolagen har. Lufthansa balanserar väl på gränsen men de släpper ju iaf biljetter, om än begränsat till två veckor innan. Singapore Airlines har klart gått för långt tycker jag. Så speciella är de inte.
 

Dr. Miles

Expert
Men ni måste väl hålla med om att det är lite konstigt. Har man en allians med ett regelverk som säger att man ska kunna göra uppgraderingar och boka awardbiljetter så finns det ju en gräns för hur mycket undantag som är rimligt att bolagen har. Lufthansa balanserar väl på gränsen men de släpper ju iaf biljetter, om än begränsat till två veckor innan. Singapore Airlines har klart gått för långt tycker jag. Så speciella är de inte.
Delvis håller jag med.
När Singapore Airlines blev Star Alliance medlem, förhandlade de med befintliga Star Alliance medlemmar att de inte behövde att följa alla Star Alliance villkorr.
Bland annat Suite på Airbus A380 räknas inte som First class (detta har ändrats för betalda biljetter men för Star Alliance jordenrunt priser finns det fortfarande tillägg).
Business class på deras Airbus A380 och Boeing 777-300ER räknas som en högre Business class.

Det handlar om hur duktig ett företag är med förhandling.
Star Alliance behövde Singapore Airlines, men inte lika mycket från Singapore Airlines sida, då.
 

Ricci

Medlem
Om jag inte minns fel har Lufthansa M&M tillgång till att få SQ F på award ticket.
Tror också att de har det gällande uppgraderingar.
 

Canadien

Medlem
När det gäller bonuspoäng och bokningar/uppgraderingar så har väl varje program förhandlat med t ex SW I detta fall. Och Eurobonus var kanske inte villiga att betala det SQ ville ha för en F-Stol.
 

LPC123

Medlem
Gäller det alla uppgraderingar eller bara upp till First? Tänkte om man kan uppgradera från Premium Economy till Business? med SAS Eurobonus poäng på 777-300ER och A380.
 

Ricci

Medlem
Köpte en tur igår CPH-SIN-MNL i juni i Biz (D) och sitter nu och kollar på om man skall uppgradera till First på SIN-MNL (SQ910 777-300).
Som det skrivs här så skall detta vara möjligt och att SAS vill ha 45K EB-poäng för detta.

Är det värt en sådan uppgradering och får man tillgång till deras First lounger(och Private room) dvs att man inte får upgraden vid gate?
 

JohnnyWilde

Medlem
Köpte en tur igår CPH-SIN-MNL i juni i Biz (D) och sitter nu och kollar på om man skall uppgradera till First på SIN-MNL (SQ910 777-300).
Som det skrivs här så skall detta vara möjligt och att SAS vill ha 45K EB-poäng för detta.

Är det värt en sådan uppgradering och får man tillgång till deras First lounger(och Private room) dvs att man inte får upgraden vid gate?
Har för mig att en F award inom Sydostasien zonen kostar 50000 poäng så 45000 vore den sämsta investeringen någonsin.
Kör hellre en rundresa tor till Jakarta med SQ under tiden i Manila!
 
Toppen