Senaste nytt

Singapore Airlines schedule change +6:55 timer - refund?

LarsCph

Medlem
Familien og jeg har en booking med Singapore Airlines fra København til Denpasar via Singapore som jeg har ændet et par gange i håb om at man snart kunne rejse til Bali igen. Vi har lige nu rejsen booket over påsken 2022, men er ærlig talt i tvivl om der når at blive åbnet for indrejse uden karantæne inden.

Nu har de sendt mig denne change, som nok hænger sammen med at de faktisk starter med at flyve til Denpasar fra Singapore igen nu, men kun én daglig afgang. Selv om det ender med, at vi faktisk kan rejse er det pludselig ikke nogen god connection med over 9 timers stop i Singapore - det ville jeg aldrig booke under normale omstændigheder. Så min tanke var at ringe til Singapore Airlines kundeservice på mandag og bede om at få bookingen annulleret og en fuld refundering. Jeg tænker at en forlænget rejsetid på næsten 7 timer burde gør at de accepterer det som en "significant" change.

Er der nogen som har erfaring med den øvelse med Singapore Airlines, fungerer det smidigt? Jeg har søgt rejsen på ny, og det er denne connection som kommer op via booking siden, der er ingen afgange med kortere connection.

photo_2022-02-05_19-27-13.jpg
 

airac

Medlem
Vi har i början på pandemin mars 2020, fått refund för en mindre ändring (2 timmar +/-) för en tur-retur Singapore-Jakarta, så tror nog att det går bra. Det var en separat biljett från Singapore för ett kort besök hos en kompis under en längre vistelse i Singapore, så EU regler gällde inte alls och det gick trots det bra att få refund. Det var under veckan där tidtabellerna började tömmas 2020…
 

Jim_

Medlem
Inget klart svar - efter 35 minutter på telefonen med Singapore Airlines medarbejderen er han nødt til at arbejde videre med bookingen. Han har lovet at ringe tilbage til mig i morgen. Han sendte mig her https://www.singaporeair.com/request.form for at requeste en cancel+refund men det fejler.
Jag kan tipsa om chatt funktionen på Singapore Airlines där funkar väldigt smidigt när jag fick boka om 4 ggr senaste månaderna. Dock kan det variera med svarstiden...
 

LarsCph

Medlem
Singapore Airlines ringede ikke tilbage i går som de havde lovet. Så jeg ringede igen i dag - og fik fat i en ny medarbejder. Hun var meget hjælpsom og har hjulpet med at annullere reservationen og sendt den til refund. Det kan tage 4-6 uger med refund fik jeg at vide, men det var intet problem at refundere den.
 
Toppen