Senaste nytt

Singapore airlines och SAS efter 1/9-24

Förmodligen aldrig, SQ släpper ju knappt platser till de andra programmen i Star Alliance, finns väl inget som tyder på att de skulle släppa till någon so m inte ens är med i samma allians
Singapore Airlines har avtal med vissa bolag som får tillgång till fulla inventory, dvs inklusive long haul business. Däribland Air Canada Aeroplan, Virgin Australia Velocity, Lufthansa Miles&More, Alaska Airlines MileagePlan. Med andra ord inte bara begränsat till Star Alliance, som bara har tillgång till economy och business på short haul. SAS kan mycket väl få tillgång till samma platser igen om de nu kommer överens om ett avtal.

Någon som har erfarenhet av resa från Newark som EuroBonus Guld/Diamant med SQ? Om jag har förstått det rätt så avgår Singapore Airlines avgångar från Terminal B men en annan concourse än den som SAS avgår från. Finns det något sätt att ta sig mellan dessa airside för att kunna besöka SAS-loungen, eller behöver man passera säkerhetskontrollen på nytt? Om inte SQ ger tillgång till tredjepartslounge vilket jag betvivlar.

Någon som har erfarenhet av resa från Newark som EuroBonus Guld/Diamant med SQ? Om jag har förstått det rätt så avgår Singapore Airlines avgångar från Terminal B men en annan concourse än den som SAS avgår från. Finns det något sätt att ta sig mellan dessa airside för att kunna besöka SAS-loungen, eller behöver man passera säkerhetskontrollen på nytt? Om inte SQ ger tillgång till tredjepartslounge vilket jag betvivlar.

Enligt SQs egen hemsida har de tillgång till Lounge & Co.

Vilket är La Compagnies lounge.

Ingen erfarenhet av just det, men B1, B2 och B3 är helt separerade på Newark. Inget sätt att ta sig mellan dem utan att gå ut och in igen. Har dock aldrig provat så jag vet inte om du ens släpps in i "fel" del av dem , men hursom så är det knappast värt det för sas lounge.

Men SQ borde ju ge polaris lounge borta I den andra terminalen om du flyger business iaf? :)

Toppen