Senaste nytt

Singapore Airlines nu öppen för bokning med Eurobonus 2023-02-15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade SAS varit någorlunda smarta så hade de inte gjort platserna synliga på hemsidan, utan endast bokningsbara över telefon. Då hade man nog kunnat begränsa antalet bokningar.
Du menar så att chatflight kan gå ut med info om att de kan specialboka platser med SQ "som inte finns" och på så sätt få flera kunder?

Det är helt hål i huvudet av ett bolag 2023 att man ska behöva ringa in för att göra bokningar. Sånt här ska man kunna göra själv via hemsida/app för att dra ner kostnader. Det är extremt dyrt att ha personal som gör dessa bokningar manuellt, istället för att resenärerna bokar själva på nätet. De borde om något satsa på att alla platser enbart ska gå att boka på nätet och inget via telefon "om de är smarta".

Hade SAS varit någorlunda smarta så hade de inte gjort platserna synliga på hemsidan, utan endast bokningsbara över telefon. Då hade man nog kunnat begränsa antalet bokningar.

Verkligen ett dåligt förslag.
Antingen går det att boka eller inte, att ha en variant som majoriteten av de med poäng aldrig hade nyttjat eller belasta personalen med orimligt mycket frågor och sökningar

Varför skulle SQ få bättre betalt för att SAS ändrar sina zoner, finns knappast något samband i det att de får mer betalt desto mer sas tar betalt i eurobonuspoäng.

2-4 platser på mer eller mindre varje flight är mycket för att vara awards, extremt sällan man ser fler platser än så på SQ. Är bara ett fåtal bolag som ibland har mer än 4 platser i business.
Personen menar nog att SAS tar mer betalt i poängväg för att kunna betala mer till SQ som verkar vara girigare än andra *A bolag, därav flytten till andra zonen just i huvudsak på grund av SQ.

Dessutom var det väl inte jättemånga platser per flight som det handlade om 2-4… Trodde faktiskt det SAS flytt AV Singapore till ”Zonen öar” som gjorde att SQ öppnade ut och samtidigt fick bättre betalt…?

Lustigt är det iallafall…

Nåja höstens semester till Phuket/Singapore är i alla fall bokad och biljetterad…

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Haha asså ursäkta men vad pratar du om? Det fanns ju 4 platser från tex IST, MAN till SIN och vidare till BKK. I övrigt 1-2 platser från LHR, AMA, FRA osv. Hur ofta ser man den tillgängligheten med tex SAS? Du själv hittade väl en resa som det inte fanns tillgänglighet på innan SQ kom in i bilden? Fattar inte riktigt vad du stödjer den kommentaren på med tanke på att du är själv inne och söker mycket (verkar det som) och borde således se att det fanns väldigt mycket 2-4 med SQ

ngt OT men från kvartalsrapporten kommer iaf lite positiva vibbar rörande eurobonus, hoppas det kan ge råg i ryggen när man förhandlar vidare med SQ

" Övriga rörelseintäkter (valutajusterade) var 194 MSEK högre jämfört med motsvarande period föregåendeår, främst till följd av högre intäkter från försäljning av EuroBonus-poäng och andra volymrelaterade intäkter. "

Pratade med kundtjänst idag och som vi alla vet ska man ta deras utlåtanden med nypa salt, särskilt när det gäller spekulationer, såsom varför SAS stängde ner möjligheten att boka award med SQ. Tjejen läste i varje fall upp meddelandet för mig som gick ut till agenterna där man skrev något i stil med ”SQ temporarily suspended until further notice”. Någon orsak har inte uppgivits. Tur att jag i varje fall hann boka resan till MLE och DPS.

Pratade med kundtjänst idag och som vi alla vet ska man ta deras utlåtanden med nypa salt, särskilt när det gäller spekulationer, såsom varför SAS stängde ner möjligheten att boka award med SQ. Tjejen läste i varje fall upp meddelandet för mig som gick ut till agenterna där man skrev något i stil med ”SQ temporarily suspended until further notice”. Någon orsak har inte uppgivits. Tur att jag i varje fall hann boka resan till MLE och DPS.
Jag bokade bara en till BKK över jul och nyår men är faktiskt inte så exalterad bara för att kunna boka SQ. Finns andra program som man har kunnat göra detta med. Vi är bara en liten del här på forumet som har massor av EB poäng. Vi hysteriskt frossade i att vilja ha SQ i brist på annat som gick att boka.
Nu när vi kunde boka, blev det direkt en fråga. Kan man boka First? Vi är aldrig nöjda. Vad är det att ta lärdom av detta? Boka först, tänk sen om man nu vill resa med SQ.

Frågade SAS på Facebook messenger, fick detta svar.
495886dac0a42c0c630426c148bb85db.jpg

Kundtjänst har inte alltid rätt osv, men detta är ännu en information i samma riktning tyvärr.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen