Senaste nytt

Singapore Airlines nu öppen för bokning med Eurobonus 2023-02-15

Status
Stängd för vidare inlägg.

Doctor-X

Medlem
Inge synd om mig, satt lugnt i båten och bevakade hysterin från håll utan planer på att boka något just nu.

Det lär komma fler "tåg" man kan hoppa på framöver.

Samma här! Delas kommer och går!

Tror SAS hade mått bäst av att inte låta awardplatserna hos SQ vara vidöppna. Dels för att spara pengar och minska trycket från kunder. Med största sannolikhet var det väl bokningstrycket som gjorde att någon av partnerna drog k handbromsen.
 

Johan Gott

Medlem
Samma här! Delas kommer och går!

Tror SAS hade mått bäst av att inte låta awardplatserna hos SQ vara vidöppna. Dels för att spara pengar och minska trycket från kunder. Med största sannolikhet var det väl bokningstrycket som gjorde att någon av partnerna drog k handbromsen.

Ja, vidöppet var ordet. Det var inte direkt svårt att hitta bra biljetter. Det kanske rasslade in massor av bokningar hos SAS...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Martin_S

Medlem
Gör man platser tillgängliga så får man väl räkna med att dom blir bokade. Rätt oseriöst att sedan dra i handbromsen (om det nu är så).
 
  • Gilla
Reactions: fcx

intuition

Medlem
OM det nu verkligen är pausat "för att hitta ett samarbete som fungerar för båda parter" är det väl knappast SAS som stoppat det? Jag menar, SAS har så klart hela tiden vetat exakt hur många EB poäng som finns i systemetet, de har vetat ungefär hur stor efterfrågan är på Star awards bara det finns något att boka, de har vetat intresset eftersom folk har tagit upp det på varenda diamond träff osv. De har också vetat priset och alltså kunnat räkna fram att X antal SGD kommer att flyta ut ur bolaget samtidigt som Y EBpoäng kommer att sluta belasta skuldsidan.

Snarare tänker jag att OM det nu är så, så är det kanske Singapore Airlines som varit oförberedda på hur många award platser som riskerar försvinna och därmed skapa missnöje hos sina egna medlemmar.

Men det har varit öppet i mindre än 10 dagar, har verkligen nån av sidorna sådan dag-till-dag koll på flöden i award-systemet att de hinner analysera trenden och stoppa flödet på en vecka?
 
Life is a holiday under de sun, with no icecream.

Kom ihåg att SQ alltid har begränsat olika awards till andra än Krisflyer. Under en period gick det att boka First med SQ hos EB, men innan dess knappast.
 

toer00

Medlem
Dessutom var det väl inte jättemånga platser per flight som det handlade om 2-4… Trodde faktiskt det SAS flytt AV Singapore till ”Zonen öar” som gjorde att SQ öppnade ut och samtidigt fick bättre betalt…?

Lustigt är det iallafall…

Nåja höstens semester till Phuket/Singapore är i alla fall bokad och biljetterad…


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
 

Mikeswe

Medlem
Ringde in för några minuter sedan för att lägga på ett ben på min utresa LHR-SIN-BKK och ändra en tråkig hemresa med Air India. Agenten var trevlig och frispråkig. Han sade då att han tyckte jag skulle passa på att göra eventuella ändringar idag, då man hade fått ett internt PM under dagen om att ordagrant: "-avtalet med SQ är uppsagt" och att inga mer SQ bokningar skall göras "until further notice". Vidare sade han att de inte fått någon info vad gäller befintliga bokningar.... ännu. Oavsett, tråkiga nyheter...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen