Senaste nytt

Singapore Airlines kommer till Arlanda

Det hade ju varit ett trevligt sätt att kunna uppleva Singapore Airlines från Stockholm. Det finns dock stora förutsättningar att denna upplevelse blir en besvikelse när man fyller planet med en massa stökiga ryssar i Moskva. Det blir nog bättre att åka via CPH för att få en bättre upplevelse med Singapore Airlines.

Trevligt att SQ fortsätter satsa på Skandinavien, dock ett stort minus med Moskva.
Jag undrar hur prisbilden kommer att bli kontra CPH-SIN?
Om man vill ha en direktlinje till SIN så kanske Mälardalen måste slanta upp pengar så att SQ ser att den är lönsam;)

Tja det räcker med att det blir stort bokningstryck från Stockholm, så lär stoppet i Moskva försvinna, dessutom och det här är verkligen mina fria fantasier, kan det ju komma att ändras när Arlanda får pre-screening mot US på plats.

Trevligt att SQ fortsätter satsa på Skandinavien, dock ett stort minus med Moskva.
Jag undrar hur prisbilden kommer att bli kontra CPH-SIN?
Om man vill ha en direktlinje till SIN så kanske Mälardalen måste slanta upp pengar så att SQ ser att den är lönsam;)
Billigaste fare basis K3CP kostar 1100 SEK från ARN och 1939 SEK från CPH.

Det här blir bra. Jag är ett stort SQ-fan och gillar Singapore, dock är jag ambivalent vad gäller Singapore som stat....

En snabb titt i tidtabellen visar att man sparar 45 minuter genom att resa ARN-SIN med stopp i DME jämfört med att byta i CPH, om jag räknat rätt. Kanske är 45 minuter extra värt att offra om man har ryssfobi...

Toppen