Senaste nytt

Singapore Airlines kommer till Arlanda

Nu har CPH jo en yderligere konkurrenceparameter: Mikkeler Bar - som måske udvikler sig til Sverrigs største værthus i Köbenhavn :) Danskerne er som regel et trevligt folkefærd - og selv om CPH er dyr - har jeg noteret at Moska's lufthavne er endnu dyrere: 15 euro for en Leffe fadôl....
Helt klart en poäng som väger tungt! Men har de öppet kl 7 på morgonen när SQ landat?

Nu är inte jag någon riktig ölexpert men i Moskvaloungen har jag fått Spaten, Löwenbräu och Staropramen vilket för mig är riktigt bra och har druckits med glädje.

Flyger man business så man kommer av planet snabbt, tar det långa benet före det korta så man är bland dom första i säkerhetskontrollen, då tar det inte många minuter från planet tills man sitter i loungen

"Via Köpenhamn" betyder att man måste kliva av i Köpenhamn också.

Ja men hur kul är det att bli väckt fyra timmar innan man är på ARN för att gå av planet och genom säkerhetskontroller. Dessa timmar är guld värda vid den tiden av dygnet så en timme på SAS till ARN är inga problem. Men som sagt, alla kan göra sina egna val och jag gör mitt.

Om man utgår från Stockholm verkar det allt svårare att få till hoppet via CPH eller någon annan europeisk lufthamn. Dels är de biljetterna dyrare är direktflyget via DME men de verkar ganska ofta inte ens synas :(

Ja men hur kul är det att bli väckt fyra timmar innan man är på ARN för att gå av planet och genom säkerhetskontroller. Dessa timmar är guld värda vid den tiden av dygnet så en timme på SAS till ARN är inga problem. Men som sagt, alla kan göra sina egna val och jag gör mitt.
Absolut, ingen som har ifrågasatt någons val men värt att nämna i alla fall om man ska flyga med Singapore Airlines och utgår från ARN så blir det mellanlandning någonstans. Utan att ha några siffror så tror jag att Moskva rutten är billigare om någon har det som parameter. Har jag varit i Asien tillräckligt länge så kroppen ställt om tiden så landar jag i Moskva på förmiddagen enligt min Asiatiska kroppsklocka och då har jag har vaknat i god tid innan landning i alla fall. Sista biten till Stockholm njuter jag av ett par glas Charles Heidsieck. Man vinner 1:25 tim på att välja Köpenhamn så för den som kan sova har det förstås ett värde men jag upplevde inte Moskva som så negativt som många beskriver det.

Man vinner 1:25 tim på att välja Köpenhamn
Du menar 1.25 längre tid i luften från SIN? Till ARN skulle jag tro att man förlorar strax under timme om man tar omvägen via Köpenhamn. Är det helg så tappar man nog nästan 1.5 tim på att åka via Köpenhamn p g a anslutningen till Arlanda som går först kl 8.00.

Hursom så är det kul att SQ satsar på Skandinavien med två flyg.

Stämmer, menar 1:25 tim senare landning, "vinner" för den som sover. Fasen det där blev knepigt :)

Jag "gillar" att köra via Moskva dit, men via någon annanstans i europa på vägen hem. Går smidigt att ta sig igenom pass+säkerhetskontroll om man kommer av snabbt, sen är loungen inget vidare men man hinner precis ta en drink innan det är dags att gå på igen.

Toppen