Senaste nytt

Singapore Airlines inkluderer Stockholm i sitt linjenät

CJR

Medlem
Jag har förstått att SQ har en udda lösning i business class. Jag är inte så lång (1,71) så ska bli intressant att se hur det känns i dessa säten. Iom vinkeln mot ryggstödet så borde de tillhandahålla duktigt med kuddar.
 

ACervin

Medlem
@Alf Tyvärr ingen bar på SQ380. Jag har sett att det är delade meningar om stolen, själv är jag kort (170) och tycker om bredden på stolen, man kan sitta lite på tvären eller dra upp benen under sig.
 

Dr. Miles

Expert
Någon som vet om man måste gå av planet i DME eller om man får sitta kvar?
Jag skrev om detta i en annan tråd: Singapore Airlines kommer till Arlanda | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Enligt ett inlägg från SQTalk forumet, passagerarna på tidigare Singapore-Moskva Domodedovo-Houston linjen fick gå av planet i Moskva och gå genom säkerhetskontrollen, även om de skulle flyga vidare till Houston eller Singapore.
Det jag tänker på är om man måste gå ur flygplanet eller sitta kvar under mellanlandningen i Moskva?
Det här inlägget är från SQ Talk om tidigare Singapore-Moskva DME-Houston IAH linjen.
SQTalk - View Single Post - SQ62/61 SIN-DME-IAH return
motodave@SQ Talk skrev:
When you arrive DME, you have to go trough transit security, the funny thing the last time i went through 2 months ago , you can leave a computer in your bag , but have to take off your watch.
You can walk around in the departure hall,its pretty bad, not much to buy
just liquour, cigs and some dolls and thats about it.
Not sure about smoking zone as i donot smoke , so never really looked.

As to buying wine etc , I am not sure on USA rules, but I am pretty sure
they will not let you take it on as carry on anything over 100ml to a domestic flight you may have to put in in your checked luggage.Even though it was from duty free.
You should also check with Sq, about buying duty free in Moscow or singapore and taking on the flight from DME-Iah.

I have just flown from HKG-San Francisco, after security in HKG, my daughter had taken a bottle water from the SQ Lounge and when you board the flight
you go through another security check they check your carry on, on the jet way, and took her bottled water, even though it was after normal security, as they said that is rules from the the USA, nothing over 100ml, even if purchased after security, so I would check before you buy something and have it taken.

Good luck
motodave skrev att han/hon fick gå genom säkerhetskontrollen i Moskva DME vid när han/hon flög Singapore-Moskva DME-Houston IAH (eller omvänt).
Inlägget var från 2012 så att saker kan ha ändrats.​
 

mischadee

Medlem
Ny fråga. Någon som har koll på vad för slags catering det är mellan ARN och DME? Jag har bokat ARN-SIN i Business och det står att det serveras middag och frukost. Antar att middagen serveras efter stoppet i DME.

Tack
 

Dr. Miles

Expert
Ny fråga. Någon som har koll på vad för slags catering det är mellan ARN och DME? Jag har bokat ARN-SIN i Business och det står att det serveras middag och frukost. Antar att middagen serveras efter stoppet i DME.

Tack
Linjen har inte ens startat än så hur någon kan ha koll på måltider på Singapore Airlines flygning mellan Stockholm och Moskva?
 

Peter Fox

Ny medlem
Hei godt-folk,

Bare en friendly-reminder. Mandag 27. mars er siste muligheten for å benytte seg av dette tilbudet.

Selv har jeg booket følgende;

OSL-MUC-SIN-DPS-SIN-LHR-OSL (family-trip)

Solo trip:

OSL-AMS-SIN-AKL-SIN-DME-ARN-OSL
 
Last edited by a moderator:

Åsa F M

Medlem
Flög via SIN till SYD för ett par veckor sedan i Premium Economy - inte nöjd.. Mellan ARN-SIN i A350 - sämre stolar, sämre service, betydligt bättre SIN-SYD med A380 i bägge riktningarna, betydligt bättre service och mkt bekvämare stolar, dessutom bättre handkontroll till utbudet film mm. Mellanlandningen i Moskva är en pest! Sura ryssar - känns onödigt men när man på hemvägen såg hur många som klev av i Moskva så inser man att den mellanlandningen aldrig kommer att försvinna. Aldrig mer SQ (åtminstone på denna rutt) - det blir BA som tidigare eller Emirates när det är dags att besöka dottern i Sydney igen.
 
Toppen