Senaste nytt

Singapore Airlines Hong Kong till Sydney?

Mike1889

Ny medlem
Hej,

Ska resa till Sydney från Hong Kong (och tillbaka) och tänkte flyga med Singapore Airlines trots att det finns direktflyg för att casha in lite poäng. Har inte flugit med SQ tidigare och har läst både ris och ros här i forumet.

1. Kommer boka via deras hemsida, kan man se vilken biljettklass man får innan?

2. Överlever man som lång i economy? (har flugit med andra bolag i asien och varit rätt trångt...)

3. Är economy extra ungefär som SAS plus på lang haul?

4. Om jag inte skulle boka SQ, vad skulle ni boka då?

Ciao

Last edited:
Jag kan inte direkt svara på dina frågor, men i framtiden är det nog bra om du inte förkortar Singapore Airlines som SA. SIngapore Airlines förkortas SQ om man inte vill skapa förvirring här.

Blev förvirrande med förkortningarna här ser jag...

Som i inlägget ska jag flyga HKG - SYD och inget annat.

Har ändrat rubriken, en liten påminnelse till alla att förkortningar inte är tillåtna i rubriken och att man bör undvika dessa även i text.

//Moderator

1. Kommer boka via deras hemsida, kan man se vilken biljettklass man får innan?

Man kan kolla i deras Fare rules under bokning och se vilken biljettklass det är.

2. Överlever man som lång i economy? (har flugit med andra bolag i asien och varit rätt trångt...)

Ej så lång själv så jag vet inte svaret. Man kan dock köpa plats vid nödutgången.

3. Är economy extra ungefär som SAS plus på lang haul?

Mjukvaran tycker jag det med flera val av måltid, bra urval på IFE, trevlig personal. Hårdvaran är som SAS.

4. Om jag inte skulle boka SQ, vad skulle ni boka då?

Ciao

Cathay Pacific direktflyg. Har dock bara flugit dem i Business så har ingen personlig erfarenhet.

Toppen