Senaste nytt

Singapore Airlines Businessclass eller Thai Airways First?

I-landsproblem...

Har just nu CPH-LHR-SIN-DPS med Singapore airlines På LHR-SIN och SIN-DPS.
det är A380 med ny business klass på långa sträcken. Avgång CPH är redan 07:50 (ankomst 8:50) och LHR till SIN avgår 11:25.
Sedan lite layover i SIN och framme i DPS 11:55 dagen efter resan började.

Det finns platser mitt datum i Thai First class på A380 från LHR-BKK. avgång 12:30 från London. Tyvärr finns inget annat på CPH-LHR just nu så hade fått en timme extra i London. (8:50 till 12:30). Jag kommer sedan ha 3:50 i BKK och ankomma klockan 14:55.

Så frågan, ni som testat båda, är det värt ytterligare en timme i LHR, samt 3:50 i BKK istället för 1:45 i SIN som layover, samt då med nya regler en bump upp till 225.000 poäng från betalda 165.000 för att få åka Thai First i A380. Har testat Thai i first endast från BKK i en 747 innan. Dompan är ju god och nu till Asien rör det sig ju om dagsflighter så kommer kunna nyttja mer än sängen som sist då det var BKK-MUC med avgång 23:55.
Men Singapore i Business är vad jag kunnat läsa mig till alldeles utmärkt.
Man får ju samma markservice i LHR oavsett SIN C eller Thai F om jag fattat det rätt?

Kan tilläggas också att ankomst 3h senare kan anses som peanuts men vi kommer bara stanna 3 nätter innan hemfärd så varje timme räknas. så att säga.
Hemresan är DPS-SIN-CPH där SIN-CPH är i first.

Jag hade abolut valt Thai F, inte minst för massagen i Bangkok. :)
 
Jag hade abolut valt Thai F, inte minst för massagen i Bangkok. :)
Ja, har man 4h nästan är det ju skönt fördriva en timme där. Enda stora perken med deras lounge.

Du får tillbaka skatter några tusenlappar också om din bokning är med det gamla. Jag tycker nog inte layover tiden är något problem. Personligen hade jag haft kvar Singapore för att spara poäng och komma fram tidigare vid så kort resa, men allt är personligt vad som är viktigt för dig.

Tänker också lite som så att 60k poäng är ändå en del (framförallt för oss utan avis kontor).
 
Toppen