perhording
Medlem
I-landsproblem...
Har just nu CPH-LHR-SIN-DPS med Singapore airlines På LHR-SIN och SIN-DPS.
det är A380 med ny business klass på långa sträcken. Avgång CPH är redan 07:50 (ankomst 8:50) och LHR till SIN avgår 11:25.
Sedan lite layover i SIN och framme i DPS 11:55 dagen efter resan började.
Det finns platser mitt datum i Thai First class på A380 från LHR-BKK. avgång 12:30 från London. Tyvärr finns inget annat på CPH-LHR just nu så hade fått en timme extra i London. (8:50 till 12:30). Jag kommer sedan ha 3:50 i BKK och ankomma klockan 14:55.
Så frågan, ni som testat båda, är det värt ytterligare en timme i LHR, samt 3:50 i BKK istället för 1:45 i SIN som layover, samt då med nya regler en bump upp till 225.000 poäng från betalda 165.000 för att få åka Thai First i A380. Har testat Thai i first endast från BKK i en 747 innan. Dompan är ju god och nu till Asien rör det sig ju om dagsflighter så kommer kunna nyttja mer än sängen som sist då det var BKK-MUC med avgång 23:55.
Men Singapore i Business är vad jag kunnat läsa mig till alldeles utmärkt.
Man får ju samma markservice i LHR oavsett SIN C eller Thai F om jag fattat det rätt?
Kan tilläggas också att ankomst 3h senare kan anses som peanuts men vi kommer bara stanna 3 nätter innan hemfärd så varje timme räknas. så att säga.
Hemresan är DPS-SIN-CPH där SIN-CPH är i first.
Jag hade abolut valt Thai F, inte minst för massagen i Bangkok.