J
Joakim Reinius
Guest
Jag åker Business Class med Singapore Airlines. Vad föredrar ni för plan och varför? (B777, A380, A350)
Om ni är två - nya A380 pga "dubbelsängen". Solklart.Jag åker Business Class med Singapore Airlines. Vad föredrar ni för plan och varför? (B777, A380, A350)
Bästa plan och säte tycker jag är B777-300ER och rad 11:a i lilla kabinen.
Här sover du helt rakt och inte i ett L.
Rad 11-12 brukar vara Seat blockade men ibland så händer det att man kan knipa åt sig någon.
Har dock en fundering för bokat en ny resa och åker då med A350. stämmer det att där också är 2 kabiner med business, en lite större längst fram med 6/7 rader och en med 4 rader där bak. I 777 vill man ju gärna ha den lilla med 3 rader men vad säger ni om A350?
Lyckades få rad 11 hem från Singapore nu genom att flytta när vi väl var ombord på planet och de ville ha oss flyttade för några andra skulle kunna sitta ihop. Satt bara några minuter på rad 12 och 11 är ju betydligt rymligare och skönare och att sängen blir full bredd. Dock får man ju ligga diagonalt över sängen ändå när man är 1,90 som jag är men bulkhead-platsen var riktigt trevlig. Tyckte platsen totalt sett nästan var samma som 1:a klass stolen när sängen var utbäddad, rent längdmässigt. Att mjukhet och bredd är lite annorlunda är en annan sak.
Har dock en fundering för bokat en ny resa och åker då med A350. stämmer det att där också är 2 kabiner med business, en lite större längst fram med 6/7 rader och en med 4 rader där bak. I 777 vill man ju gärna ha den lilla med 3 rader men vad säger ni om A350?
Flög 777 men de sägs ju vara väldigt lika så var väldigt nöjd med platsen. Har bokat in mig på rad 19 nu själv också för min tur i 350. Bara hoppas att de inte kommer någon barnfamilj o kickar bort en från platserna.Har rad 19 på A350 bulkhead i lilla kabinen bokad och njuter av att se din beskrivning av bulkhead![]()
Flög 777 men de sägs ju vara väldigt lika så var väldigt nöjd med platsen. Har bokat in mig på rad 19 nu själv också för min tur i 350. Bara hoppas att de inte kommer någon barnfamilj o kickar bort en från platserna.