Senaste nytt

Singapore Airlines A380 till bra pris

Glenn E

Medlem
Jag bokade just på Swiss Ungerska hemsida Budapest-Zurich-Hong Kong med retur Singapore-Zurich-Budapest i Business för 18000 kronor.
Från Singapore till Zurich är det med Singapore Airlines A380.
ToR HKG kostar 15000 kronor och ToR Singapore kostar cirka 21000 kronor från Budapest.
 
Hej Alla

Hur kommer det sig att priset Budapest - HKG ligger på 15 papp och Zurich - HKG ligger på 35 papp samma tid? och ARN - HKG ligger på 22 papp. Är det valutakurs vinster här eller olika prissättning?

Och hur bokar man award biljett, mailar man SAS och ber dem fixa förslag? Och vilken mail ska man använda? Det är dags för mig att boka upp en Sydney tripp vid juletid.

Tack för svar!
 

Dr. Miles

Expert
Hur kommer det sig att priset Budapest - HKG ligger på 15 papp och Zurich - HKG ligger på 35 papp samma tid? och ARN - HKG ligger på 22 papp. Är det valutakurs vinster här eller olika prissättning?

Att Zurich-Singapore biljett är dyr, är inte konstigt därför att:
  • Det är direktflyg
  • Det finns mer premiumkabin kunder till/från Schweiz än från Sverige/Ungern
  • Swiss Franc är dyr just nu
 
AHO tack för svaret men Budapest - HKG är Budapest - Zurich - HKG. Så Zurich - HKG är i båda biljetterna. Jag har noll kunskap om detta och om det är så att konstiga biljetter som att åka från Budapest är billigare ja då kan man ju bara vara lite kreativ och leta runt lite.
 
Toppen