Senaste nytt

Singapore öppnar upp för resenärer från Sverige och Finland (utan krav på karrantän)29 november 2021

Oklart vad ’detta’ hänvisar till men du behöver uppfylla villkoren för VTL flyg om du åker på ett sådant, t.ex test före avgång. Du behöver såklart inte ha karantän boende eller inreseformulär för transit bara om man ska in i landet. Bäst är att kolla på safetravel och ica hemsidorna då reglerna ändras flitigt nu.
Det som jag inte lyckas lösa mig till är huruvida jag behöver fylla i något inrese formulär eller vid enbart transit. Verkar som det inte krävs.

Det som jag inte lyckas lösa mig till är huruvida jag behöver fylla i något inrese formulär eller vid enbart transit. Verkar som det inte krävs.
https://eservices.ica.gov.sg/sgarrivalcard/

All travellers are required to submit their health declaration to ICA via the SG Arrival Card e-Service that also comes with health declaration function, before arriving in Singapore. This does not apply to those transiting/transferring through Singapore without seeking immigration clearance.

Vi reser till Singapore om två veckor. Hur bevisar vi att vi har sjukförsäkring som täcker covid-vård? Vi har hemförsäkring från Folksam, och resebeviset säger "The insurance covers necessary and reasonable costs for accidental injury or acute illness." Räcker det, eller bör vi efterfråga något mer från Folksam?

Vi reser till Singapore om två veckor. Hur bevisar vi att vi har sjukförsäkring som täcker covid-vård? Vi har hemförsäkring från Folksam, och resebeviset säger "The insurance covers necessary and reasonable costs for accidental injury or acute illness." Räcker det, eller bör vi efterfråga något mer från Folksam?
Vi är också försäkrade hos Folksam, man kan ringa in och beställa hem ett intyg där de skriver ut specifikt att det täcker Covid-19 relaterade kostnader i Singapore. Går att få digitalt på mail också och man skriver ut det själv. Ingen som detaljläste vårt intyg, så tror du kommer undan med det allmänna också.

Toppen