Senaste nytt

Shopping på Tokyo Narita eller i "när området" & annat sevärt?

Tänkte säga tvärt om: om du bara har en timme och hinner se Narita Town så stanna hellre på flygplatsen och slipp stressen. I mitt tycke finns det inget vettigt att se där, men å andra sidan är det kanske roligt att ha sett något mer än flygplatsen i ett land man har som destination :)

Lite mer än en timme har jag förhoppningsvis:
Jag landar på NRT 8:35 på söndagmorgon (18/11) och lämnar sedan NRT klockan 13:00 samma dag.

Överslagsräkning: Landar 8:35, inne i Japan med lite tur (kort kö) 9:00. Behöver du checka om bagaget? Ca 30 minuter transport till Narita Town gör att du är där runt 9:30-10:00. Åter flygplatsen bör du väl vara senast 12:00, så du får lämna Narita Town runt 11:30. Det ger en-två timmar där. I mina ögon är det lite stressigt mot vad det är värt, men vi tänker alla olika :)

Det generella prisläget ungefär som i Sverige, så några hundralappar växlat skulle jag tagit med. Alternativt kan du plocka ut pengar i ATM på flygplatsen (Seven Bank) eller i en ATM inne på 7-Eleven i Narita town. Ett svenskt kreditkort (visa/mc/amex) är sällan användbart förutom på hotell och några internationella kedjor, som McDonalds och 7-Eleven.

Just det ja, dum fråga!

Efter att ha tänkt på saken lite kanske jag också ska nyansera mig lite: om jag aldrig hade varit i Japan innan skulle jag såklart tänka att det var lite intressant att se något annat än flygplatsen och loungen. Men jag skulle tänka på det som att mellanlanda på Arlanda och besöka Upplands Väsby. Efter att ha flugit 12 timmar F och ha 12 timmar kvar kanske man vill röra lite på sig istället för att se ytterligare en F lounge?

Ett tips.
Köp inte japansk whisky på Tokyo Narita flygplats.
Trots att det är taxfree är det dyrare än Systemet. :eek:

Runt kl. 08:00-09:00 landar många flyg samtidigt och de är widebodyplan allihoppa.
Om du har otur kan det ta ganska lång tid att komma in i Japan pga lång kö på alienkö.

Om du inte åker till Narita town så skulle jag rekommendera lite plane spotting, då det finns ett bra utsikts däck.
Finns även ett mindre shoppingmall i inchecknings området, med bla. en Uniqlo.
Trevlig resa!

Toppen