Senaste nytt

Shangri-La och Golden Circle

Verkar omöjligt, har forskat runt lite om detta och de verkar inte statusmatcha heller så det är bara och börja nöta! :eek:

Helt otrolig service här i Singapore - beställde precis middag till rummet för att kunna fortsätta jobba några timmar till. Tjejen i telefon fick mig att skratta flera gånger, damen som levererade maten gjorde honnör och kallade mig "The Boss" när jag sa att alla är så trevliga här på hotellet. Dom vill verkligen att man ska vara supernöjd, frågar gång efter gång om det finns någon detalj dom kan fixa till för att jag ska trivas bättre.

Kan bara hålla med, Shangri-La är riktigt bra. Provat Shanghai (Pudong), Xian samt Taipei. Vill även rek. deras Yi Cafe som har ett bra buffekoncept.

Last edited:
Är sedan sent igår kväll med sambon på Shangri-La Barr Al Jissah Resort & Spa utanför Muskat, Oman. Resorten består av tre hotell, vi bor på Al Bandar. Ännu inte fått något ordentligt grepp om anläggningen (stor resort!) men intrycket så här långt är mycket positivt. Bra service och idel hög standard.

Idag blev det mest hotellstranden. Mycket behagligt. Att få solstolen bäddad har jag varit med om på några andra ställen. Här får man också en kylväska full med kallt vatten, mycket uppskattat. Uppassningen fortsätter, och under två timmar kom folk förbi med kalla svalkande handdukar, fat med frukt, och pricken över i - fri putsning av solglasögonen. Ingen tycks ha en tanke på dricks. Ska nog hålla ut ett tag till!

Låter helt fantastiskt! Hur ska jag få resten av familjen att förstå att det är till Oman vi ska åka nästa vinter på sportlov! :)

Låter helt fantastiskt! Hur ska jag få resten av familjen att förstå att det är till Oman vi ska åka nästa vinter på sportlov! :)

Efter att ha bott lite längre på stället (och checkat ut) kan jag absolut rekommendera det; därmed inte sagt att resorten är perfekt. Bra (ibland mycket bra) är hårdvaran, faciliteterna (inte minst stranden), frukostbuffén, en del av restaurangerna, och de små "toucherna" (utmärkt snabb wifi utan extra kostnad överallt, obegränsat med vattenflaskor på rummet etc).

På minussidan: ett par av restaurangerna imponerar inte alls (framförallt "Asia", helt meningslöst). Vad värre är: receptionen måste verkligen rycka upp sig. Under vår vistelse rådde ständigt underbemmaning. Vanligtvis fanns bara en eller två personer på plats, och conciergedisken var endast sporadiskt bemannad. Detta ledde till onödiga väntetider, ofta 5-10 minuter för enkla frågor (restaurangbokningar etc). Receptionspersonalen (av syd-/sydostasiatisk eller nordafrikansk härkomst) skulle också behöva en del skolning (och inte bara i det engelska språket). Bemötandet var tyvärr inte så där upprikigt och okonstlat service-minded som man skulle vilja se, utan flera av receptionisterna kändes snudd på ointresserade (det mesta i receptionen kändes dessutom ganska oorganiserat).

Utvecklingsbehovet till trots - resorten håller god klass (i vart fall Al Bandar, där vi bodde), och vi har verkligen njutit av den gångna (ofattbart lata) veckan. Skulle gärna testa det lyxigaste av resortens tre hotell, Al Husn. Får bli nästa gång!

Njuter i Horizon Club på Shangri-La Makati i Manila. Här var det idoga "welcome back Sir" vartän man vänder sig, trots "guldstatus" som är basic medlemskap blev det svit på 26:an och unlimited laundry och pressing under hela stayen. Borde tatt me alla kostymer :)

Den var ju inomhus? Blev Horizon Club loungen på 30:e istället
smile.png

Jag var där mitt i natten. Kan förklara varför det inte blåste :)

Toppen