Senaste nytt

Sex timmar i Frankfurt

wenne87

Medlem
Hej!
Har sex timmar i Frankfurt nästa vecka, tips på vad man kan göra? Lounger absolut, har amex platinum samt LH Business biljett, så senator lounge på det. Men något annat att fördriva tiden med?
 

Hachans

Medlem
Hej!
Har sex timmar i Frankfurt nästa vecka, tips på vad man kan göra? Lounger absolut, har amex platinum samt LH Business biljett, så senator lounge på det. Men något annat att fördriva tiden med?

Kolla upp om du kan ta tåget in till stan och äta lunch eller nåt. Eller shoppa på närmaste TK Maxx, det är alltid roligt.
 

Lauda 777

Medlem
Hej!
Har sex timmar i Frankfurt nästa vecka, tips på vad man kan göra? Lounger absolut, har amex platinum samt LH Business biljett, så senator lounge på det. Men något annat att fördriva tiden med?
Du behöver Star Alliance gold för att komma in i senator. Annars business loungerna som gäller. Iofs ingen gigantiskt skillnad.
 

Tomas E

Medlem
Hej!
Har sex timmar i Frankfurt nästa vecka, tips på vad man kan göra? Lounger absolut, har amex platinum samt LH Business biljett, så senator lounge på det. Men något annat att fördriva tiden med?
Du behöver Star Alliance gold för att komma in i senator. Annars business loungerna som gäller. Iofs ingen gigantiskt skillnad.
@wenne87 har faktiskt rätt. Lufthansas lounger ingår i American Express Global Lounge Collection med lite speciella tillträdesregler: med en godtycklig biljett med LH-gruppen (men bara med dem) får man tillgång till Business Lounge, och med en business class-biljett med LH-gruppen får man tillgång till Senator Lounge.
 

SK989

Medlem
Hej!
Har sex timmar i Frankfurt nästa vecka, tips på vad man kan göra? Lounger absolut, har amex platinum samt LH Business biljett, så senator lounge på det. Men något annat att fördriva tiden med?
Jag kan rekommendera ett litet besök åt andra hållet, sett till staden Frankfurt - till Wiesbaden, som är en av Tysklands charmigaste småstäder i min mening. Det tar ca 35 min med tåg direkt från Frankfurts flygplats och det går ett tåg typ varje kvart. Du hinner lätt knalla omkring tre timmar utan att det blir stressigt.
 

Lauda 777

Medlem
@wenne87 har faktiskt rätt. Lufthansas lounger ingår i American Express Global Lounge Collection med lite speciella tillträdesregler: med en godtycklig biljett med LH-gruppen (men bara med dem) får man tillgång till Business Lounge, och med en business class-biljett med LH-gruppen får man tillgång till Senator Lounge.
Aha! Sedär! :)
 

palmen

Moderator
Jag skulle definitivt lämna flygplatsen om det är 6h transfer. Endast om man har tillgång till First lounger skulle jag stannat.
 
Toppen