Reste Lufthansa F för första gången för ett par veckor sedan. Det var på det hela taget en väldigt trevlig upplevelse och jag planerar redan att göra det igen.
FCT var kul och imponerade trots att badkaret var upptaget och att jag fick åka mercabuss till planet.
Väl ombord tyckte jag dock att det svajade en del och jag blev lite överraskad av att servicenivån inte var högre. Nedan är ett par punkter som jag noterade:
Har inte rest jättemycket premium men som jämförelse reste jag SAS business hem och var väldigt imponerad av både kabin och catering.
Vad säger ni som har bättre koll och har mer att jämföra med? Är jag gnällig? Hade jag för höga förväntingar? Hade jag otur?
FCT var kul och imponerade trots att badkaret var upptaget och att jag fick åka mercabuss till planet.
Väl ombord tyckte jag dock att det svajade en del och jag blev lite överraskad av att servicenivån inte var högre. Nedan är ett par punkter som jag noterade:
- Kabinen var sliten och ostädad. Spår av tidigare flighter överallt. Mattor hade lossnat och det var fläckar på duken på nackstödet (som jag trodde byttes vid varje flight). Vissa av glasen luktade illa, typ gammal diskmaskin.
- Cateringen var inget vidare. Två av förrätterna var bara OK, en direkt dålig. Huvudrätten (en seg schnitzel med potatissallad) var inte bra.
- Ingen vodka erbjöds till kaviarservice. Inga viner föreslogs till dom olika rätterna. När en av resenärerna önskade rödvin istället för champagne pre departure så tvekade FA då "hon inte öppnat rödvinet än"
- Generellt tyckte jag att kabinpersonalen (i princip en ensam FA) hade svårt att hitta rätt nivå mellan att vara korrekt och personlig. Hon frågade bl.a. mig om jag var "den berömda svenska musikern". Hade jag varit det hade jag säkert tyckt att det var lite besvärande.
Har inte rest jättemycket premium men som jämförelse reste jag SAS business hem och var väldigt imponerad av både kabin och catering.
Vad säger ni som har bättre koll och har mer att jämföra med? Är jag gnällig? Hade jag för höga förväntingar? Hade jag otur?