Senaste nytt

Service og catering på Qatar Airways i juli 2018

Jag brukar använda mitt Diners kort för att komma in i Eventyr loungen

Ah ja - selvklart. Det havde jeg ikke tænkt at det var en Diners Club lounge. Jeg har endda 4 frie indgange i år - så må det blive det hvis vi har tid når vi er nået igennem pas kontrollen på lørdag.

Jeg ville kort følge op - vi fløj som planlagt fra København 8.20 sidste lørdag med ankomst til Denpasar 8.10 søndag. Kort opsummeret var det en super flyvning fra København til Doha og en helt OK flyvning fra Doha til Denpasar.

Vi ankom med Øresundstoget fra Malmö til Kastrup cirka 6.45 med bare en enkelt rejsende foran i check-in. Hyggelig betjening fra check-in personale og helt smidig check-in. Hun gjorde fint opmærksom på at min datters pas udløber i April 2019 så det skulle snart fornyes. Fast track var helt tom så vi var meget hurtigt igennem og tilsvarende var der nærmest ingen kø i pas kontrollen. Vi skippede Eventyr Lounge og købte i stedet en bolle og en kop kaffe og satte os ved gaten i håb om tidlig boarding. Jeg tror boarding var 40 minutter før afgang, som altid styr på priority boarding og meget let fyldt business kabine. Udover os 3 var der et par (ferierejsende) og to enlige rejsende. Så der var ingen stress og god tid med 4 styk kabinepersonale til at servicere os. Der var en flight attendant som var lynhurtig med et børne-kit med tegnebog mv. Dog ingen blå elefanter!

Menu'en var ganske OK og velsmagende, noget af det kan ses på billederne. Jeg fik cold cuts, omelet med beef hash cake og brød til - det var ret godt. Fruen fik yoghurt og omelet. Og min datter frugt og sliders. Jeg har aldrig før oplevet sliders hos Qatar og var meget fristet til at bestille dem, de var utrolg fine og faldt i rigtig god jord hos en 6 (snart 7) årig. Senere prøvede vi også Mac 'n' Cheese med lobster som også var ganske vellykket. Fruen prøvede afternoon tea som var super god med sandwich og et par macarons. Servicen holdt hele vejen med opmærksom betjening, opfyldning af glas og i det hele taget højt humør. Maden var over gennemsnittet for Qatar Airways vil jeg sige. Vi blev konsekvent tiltalt med efternavn foruden vores datter som de var på fornavn med. Der var dækket op med frugt og Champagne i den lille bar og da fruen og jeg undervejs gik derom for at strække ben, var der i løbet af meget kort tid en flight attendant som tilbød at servere Champagne fra flasken som allerede stod der og var åben. Det takker man ikke nej til. Det var en dagstur som sagt så de tilbød ingen pyjamas hvilket var som forventet. Som man kan se på nogen af billederne er der opdateret lidt i servicet med nyt salt/peber sæt og vandglas. Det var super fint. Samlet set nok en af de bedste flyvninger jeg har oplevet med Qatar Airways og med ankomst noget tid før plan til Doha havde vi tid til at besøge den store legeplads og en kort visit forbi loungen for at spille lidt bordfodbold i legerummet. Der var i øvrigt nærmest støvsuget for rejsende i loungen den lørdag.

Videre mod gaten til Denpasar som heldigvis var meget kort fra loungen (C3 så vidt jeg husker) og her var ret mange som ventede. Boarding startede 15-20 minutter efter annonceret - men gik fint da de først kom igang. Igen prio-boarding helt efter bogen. Det er den gamle 2-2-2 seating i 777ER der flyves til Denpasar med, men jeg er stadig ganske glad for sæderne som jeg syntes er gode at sove i. Business kabinen var næsten fyldt her (den korte variant med 24 sæder) og betjeningen virkede noget med sløv end fra København. Måske fordi vi havde tænkt at sove en stor del af tiden, så er man mere utålmodig med at få aftensmaden serveret. Vi prøvede alle tre varianter fra hovedrettet. Min datter fik kylling som var fin og saftig. Jeg fik red snapper som smagte rigtig godt. Og fruen fik vegetarisk lasagne som også var rigtig god.. En lille appetizer med kylling blev der også serveret. Ostetallerken var lidt kedelig fortæller fruen (jeg spiser ikke ost). Efter maden spurgte jeg efter pyjamas, men det fandtes ikke på den flyvning var svaret. Noget overraskende eftersom det var en natflyvning med ankomst morgen dagen efter. Jeg havde dog medbragt en anden pyjamas og vi sov alle fint helt frem til kaptajnen annoncerede at der var 40 minutter til ankomst - jeg var vågen et par gange undervejs på grund af turbulens, men min datter sov 7 timer. Jeg nåede bare at skifte tøj og en kop kaffe, men til gengæld var jeg udhvilket. Alt i alt meget fin tur med lidt mindre ekstra på servicen, men mad og samlet oplevelse stadig god. De-boarding foregik via separat bro til business class, men jeg bemærkede at economy class ikke startede de-boarding før efter vi var gået fra borde. Det var meget fint så vi nåede frem til emigration hvor der lige var åbnet et par nye skranker med 2-3 i kø så vi var ude ved baggage på rekordtid.

Det tog noget tid før baggagen kom og da den begyndte at komme var det nærmest 1 kuffert i minuttet. Der kom 3-4 kufferter med business classs tags og der var efterhånden pænt pakket med rejsende omkring båndet. Derefter kom vores 4 kufferter og så var vi jo klar. Igennem told kontrol gik nemt da vi blev vinket til venstre som er de som ikke skal have scannet baggagen og præcist uden i ankomsthallen stod chaufføren fra Sheraton og ventede.

Alt i alt var det en super god rejse herud og Qatar Airways leverede et samlet meget fint produkt. Tidsmæssigt fungerede det rigtig godt - vi rejste som sagt 8.20 lørdag og ankom 8.10 søndag lokal tid. Den første dag lavede vi ikke så meget andet end at være på hotellet og teste pool'en og havet. Så godt som intet jetlag fra dag 1.

Den første uge har vi boet på Sheraton Bali Kuta Resort i en af deres ocean front suiter som er dejlig store (100 kvm) og med stor balkon mod havet. Det hotel kan også meget anbefales med utrolig god service til prisen og rigtig god morgenmad. Vi betalte cirka 1700 DKK/døgn for 3 personer inklusive morgenmad (en kampagnepris som jeg faldt over for 6-7 uger siden) og separat seng til vores datter. Ved ankomst kl 9.30 tilbød de helt uden at jeg nåede at spørge et midlertidigt værelse hvor vi lige kunne friske os op inden suiten var klar senere og skyndte at få os sendt til morgenmaden mens de gjorde det værelse klar. Der var service på værelset mindst 3 gange dagligt med små kager til eftermiddag og jævnlig opfyldning af kaffe (Nespresso kopi "thespresso") og lige sikre at alt så pænt ud. Panorama udsigt over havet og bølgerne ved Kuta. Jeg tror Sheraton her nåede at levere den bedste samlede hoteloplevelse jeg har haft til dato. Personalt var overalt utrolig service minded og så vel room service var god som hotellets italienske restaurant ved pool som formåede at lavede lækre romerske tynde sprøde pizzaer.

Lidt billeder fra rejsen - beklager at rækkefølgen af dem er lidt rodet :)

IMG_4996.jpg IMG_4997.jpg IMG_5011.jpg IMG_5012.jpg IMG_5014.jpg IMG_5016.jpg IMG_5018.jpg IMG_9618.jpg IMG_9619.jpg IMG_9620.jpg IMG_9626.jpg IMG_9627.jpg IMG_9628.jpg IMG_9633.jpg IMG_9648.jpg
IMG_9642.jpg

Last edited:
Tak Lars, for en grundig beretning. Måske giver jeg dem en chance igen. Det er nok symptomatisk at der er så få folk i Doha - jeg tror det går gennemgående ret dårligt for QR. Men selvfølgelig holder de flaget højt!

Tak Lars, for en grundig beretning. Måske giver jeg dem en chance igen. Det er nok symptomatisk at der er så få folk i Doha - jeg tror det går gennemgående ret dårligt for QR. Men selvfølgelig holder de flaget højt!

Det var så lidt. Det var virkelig en fin flyvning, men det fjerner ikke at de stadig har ødelagt bonus programmmet ret effektivt. Og ikke mindst halveret værdien af de miles jeg har samlet gennem et par år. Jeg vælger dem stadig gerne hvis de har en konkurrencedygtig pris (som i dette tilfælde hvor vi har betalt cirka dkk 14000 retur per voksen). Men de er ikke længere preferred kan man sige :)

• Gilla
Reactions: pep
Det var i øvrigt bemærkelsesværdigt at på flyvningen fra Doha til Denpasar var det de gamle Armani amenity kit som blev uddelt. Jeg tænker at de måske har nogen til overs efter skiftet og bruger dem på dén rute da det typisk er ferierejsende som flyver til Denpasar og ikke så meget hardcore forretningsrejsende. Samme med den manglende pyjamas.

Toppen