Senaste nytt

Serverar Brittish Airways inte Champagne?

Jag hittar ingen aktuell meny här hemma just nu, men en klocka i bakhuvudet plingar om att jag såg någon proseco på menyn häromsistens. Inte som ersättare till champagnen utan som ett annat alternativ.

@famhanssons: Frågade dina föräldrar specifikt efter "champagne" eller bad de om "sparkling wine"?

Kan stämma bra det du skriver. Vi frågade om Champagne och då var det inte flaskan från drinkvagnen som gällde utan man gick till sitt lilla pentry och hämtade en flaska

Vet inte hur BA gör, men många flygbolag serverar billigt bubbel på backen och champagne i luften. Så personalen kanske gick och tog det sista ur den flaskan om man nu nödvändigtvis vill ha sparkling wine ;-)

Eller så var det dålig catering i Miami som någon annan skrev...

BA har i First erbjudit Sparkling Wine som är producerat i England. Jag har inte provat alls själv, men det sägs att en antal producenter från Kent har bra produkter.

Min erfarenhet är att BA har alltid Champagne in Club World. Jag kan kolla på söndag..huh...vänta nu, då är jag i First ;) Men jag kollar i alla fall..

PS! Jag tror BA är väl på väg åt andra hållet. Investeringar i F&B ombord i Club?

PS! Jag tror BA är väl på väg åt andra hållet. Investeringar i F&B ombord i Club?

Jag kan inte riktigt tala för BA men deras medbrottsling AA har faktiskt satsat en del det senaste året i deras premiumprodukter och förhoppningsvis smittar deras investeringar av sig på varandra. De har ju bägge en del kvar till asiatiska bolagen, men alla små steg uppskattas... :)

BA har i First erbjudit Sparkling Wine som är producerat i England. Jag har inte provat alls själv, men det sägs att en antal producenter från Kent har bra produkter.

Champagnehus i Frankrike har investerat i engelsk mark. Nämligen så att liknande jordmån finns i sydöstra England och de har investerat i väntan på klimatförändringar. Bl a så har nämda Taittinger ingått samarbete med en producent i Kent.

Decembermenyn USA:s västkust

Champ1.jpg
Champ2.jpg

Toppen