Senaste nytt

Separat biljett Bali till Jakarta för vidare färd sen

Jag hade valt Garuda, de har många flighter och är Indonesiens flaggbolag. Precis som andra skriver, Lion och andra lokala bolag skulle jag inte åka med ens om jag fick betalt. Air asia är ok men min erfarenhet är att de ofta är försenade

Jag har flugit med Citilink inrikes i Indonesien. De är ett dotterbolag till Garuda Indonesia och fungerade bra. Skulle dock föredra Garuda om det är snarlika priser då jag upplever att man får bättre service hos dem.

kulle valt flyga Garuda enligt flera i tråden. Med fler flighter efter som även de landar i tid för din avgång skulle jag vara nöjd. Allt kan hända men det går inte att gardera sig mot allt.

Fem gånger fler har dött av att flyga SAS än Lion Air sedan det grundades för 17 år sedan...

Sant men SAS enda olycka under denna period orsakades av italienare, medan alla Lion Airs har orsakats av att deras egen personal inte förstår sig på utrustningen. Jag vet vad jag tycker är säkrast.

Jag har flugit en del inrikes i Indonesien, med de flesta existerande och icke-längre existerande bolag. Jag har aldrig känt mig rädd, men det har ändå varit märkbart att man "jobbar efter andra rutiner" än många andra etablerade internationella flygbolag.

AirAsia eller Garuda hade jag valt om man ändå vill ha en "pålitlig" resa gällande service och säkerhet.

Flygplatsen i Jakarta är ju kanske ingen höjdare att spendera tid i, men för att ändå ha marginal vid ev förseningar så hade sett till att ha 5 timmar transfer tid. Om oro finns för att flyget ställs in helt, ja då är det väl 24 timmar som är säkrast.

Toppen