Senaste nytt

Seoul - Var skall man bo?

Sticktown

Medlem
Hej, någon som har tips på områden i Seoul som är trygga och praktiska att bo i för att ta sig runt enkelt några dagar?
Skall resa en kort trip med en femtonåring dotter och har ingen egen erfarenhet av staden. Andra praktiska tips tas också tacksamt emot.
 

hco

Medlem
Kanske runt Hongdae kan vara kul för 15-åring? Inte mitt i smeten men lite ung, alternativ hipp känsla (gud vad jag kände mig gammal när jag skrev det).

Om dottern önskar gå all in på att shoppa kläder (utan att helt spränga budgeten) kanske i närheten av Dongdaemun vore ett alternativ?

Om ni vill bo mitt i smeten och känna big city life-känslan så kanske bo i Myeong-dong?

Är dottern fan av K-Drama och vill ge sig på kändisspotting? Kanske ta en sväng till Apgujeong? Ta en fönsterplats på ett överprisat kafé och börja spana.

Hägrar naturupplevelse istället för kändisar och shopping? Dra på er kängorna och skaljackan och ta en dagstur till Bukhansan.

Alla platser är trygga.
Tips: åk tunnelbana överallt.
 

Sticktown

Medlem
Tack snälla för snabba svar! Vi bokade precis och åker i morgon bitti så snabba ryck är uppskattat!
Japp, dottern är mycket inne i K-pop och K-drama, så det kommer definitivt vara på programmet.
Låter som Myeong dong kan bli bra för oss. Bomba gärna vidare.
 
Toppen