Senaste nytt

Seoul i slutet på mars - vad göra? Vad se? Var bo?

jsn

Medlem
Jag har bokat in en långhelg i Seoul i slutet av mars, 4 hela dagar, flyger SAS. Jag har varit i Seoul en gång tidigare, en övernattning för drygt 20 år sedan.
Var vill jag bo? Både område, och gärna hotellförslag. 4* räcker gott. Har bara status hos Radisson som inte finns där, så inga kedjekrav för min del.
Vad får jag inte missa? Jag gillar at gå runt i städer och titta och flukta, shopping är verkligen inte min grej.

Kan slå ett slag för boende i Ikseon-dong, fortfarande promenadavstånd till shoppingen (och allt annat) i Meyongdong. Här har man gångavstånd till Gyeongbokgung Palace, Bukchon Hanok Village och Cheonggyecheon Stream, plus bara tre-fyra tunnelbanestationer från Seoul Station (linje 6). I övrigt är DMZ ett givet besöksmål, räkna med heldag. Vi hittade en riktigt bra tur via Getyourguide, är vi förutom gränsområdet även kom ut på en av hängbroarna i närheten.

Lägger in mina äldre tips. Hiking känns givet! Bukhansan i norra Seoul eller låt dig inspireras av min "Urban Hike" som är beskriven nedan.

Har du tid med en dagstur till DMZ så kör på det.

Jag gillade Dormy Inn i Gangnam.

Tror det är kedjans enda utanför Japan. Mycket trevligt (enkelt), med en mini-onsen som highlight. Frukosten mycket nice (men kostar extra beroende på val av plan). Enkla kommunikationer.

• Gilla
Reactions: jsn
Toppen