Senaste nytt

SENATOR förmån eller inte

Det verkar som jag är en av de första att verkligen testa detta SEN status på faktiska LH bokningar här på forumet. Har dokumenterat lite i status match tråden om hur jag inte kunde få något att slå igenom online. Check-in agent fick göra handpåläggning på dagens mini fakir POZ-FRA-MUC-GOT för att SEN status verkligen skulle gå in på BP. Efter det så har det löst sig men vi kan nog förvänta oss att det tar ytterligare ett par dagar att allt slår igenom över alla system.

Gratis val av säte ingår inte för Economy Light short haul för Senators. Det står tydligt under Benefits på Lufthansas hemsida. Men det kanske ni alla visste iofs då frågan om short haul i combo med Economy Light inte kommit upp i tråden ännu me kanske bra för andra att känna till.
Citerar mig själv då jag har följdfråga på detta. Finns det någon förmån med Senator som gör att sätesval för Economy Basic öppnar upp sig kostnadsfritt närmare inpå avgång eller är det sätesval vid incheck som gäller tillsammans med övriga statuslösa? Tack

Citerar mig själv då jag har följdfråga på detta. Finns det någon förmån med Senator som gör att sätesval för Economy Basic öppnar upp sig kostnadsfritt närmare inpå avgång eller är det sätesval vid incheck som gäller tillsammans med övriga statuslösa? Tack
HON Circle Members and Senators with up to eight travelling companions can reserve seats in all booking classes free of charge on flights operated by the Lufthansa Group, Lufthansa Regional (Air Dolomiti, Lufthansa CityLine), Edelweiss or Discover Airlines (except on the Economy Light fare on short-haul flights).

Finns det någon förmån med Senator som gör att sätesval för Economy Basic öppnar upp sig kostnadsfritt närmare inpå avgång eller är det sätesval vid incheck som gäller tillsammans med övriga statuslösa?

Jag har en Economy Basic med Swiss PVG-ZRH-ARN. Efter att ha lagt in mitt nyvunna Senator M&M-nummer i bokningen så kunde jag med en gång välja säte gratis, inklusive nödutgång. Har mer än två veckor till avgång.

Jag har en Economy Basic med Swiss PVG-ZRH-ARN. Efter att ha lagt in mitt nyvunna Senator M&M-nummer i bokningen så kunde jag med en gång välja säte gratis, inklusive nödutgång. Har mer än två veckor till avgång.
Intressant. Jag har lagt till min nyvunna Senator-status på både Lufthansa och Austrian-flighter (economy classic), men kan fortfarande bara välja säten i 'gratisdelen'. Dvs inte längre fram i ekonomi-kabinen, nödutgång etc.

HON Circle Members and Senators with up to eight travelling companions can reserve seats in all booking classes free of charge on flights operated by the Lufthansa Group, Lufthansa Regional (Air Dolomiti, Lufthansa CityLine), Edelweiss or Discover Airlines (except on the Economy Light fare on short-haul flights).

Sorry. Skrev fel. Economy Basic visste jag. Menade Economy Light. Antar att det är vid incheckning men ville bara dubbelkolla om någon vet ifall det kanske är något tidigare för Senators???

Det verkar vara som allt inte riktigt är i synca ännu. Jag försökte igår kväll vid min hemresa från Mumbai att ändra från EB till MM, men datorn sa ifrån, jag kunde inte få med senator status på boardingkort. Nu när jag landade i München så kunde de fixa det i service center dock, så nu har jag korrekt boardingkort på sista benet till ARN. Sen får framtiden visa huruvida det räknas mot challenge etc.
Service center verkar kunna göra mer än incheckningen på out stations iaf.

Toppen