Senaste nytt

Semilive: Stockholm - Singapore

Finns det bra ställe för champagneglaset när sängen är bäddad?
Bra fråga! Svaret är nej. Enda platsen för champagneglaset när det är bäddat, är där det står placerat på den här bilden.
87fd4de3b189d837185366fcafd11b81.jpg

Kan hända tanken är att det är aningen behandlat material för att undvika glidande glas men helt optimalt var det inte.

Närmar oss CPH.
03ae0d5b56685b5ea8928ecc4b8d6199.jpg

Deboarding :(
Bra storlek på motorerna!
3ff76be3c5b119edef628dd57efdb69a.jpg

Skönt att SAS Guld Lounge i Köpenhamn ska renoveras för fy tusan va sunkig den är nu i jämförelse med allt annat jag upplevt på den här resan.
652789faac9aacf8133e7d0b532282af.jpg

Boardar OY-KBL.
9530e10ba6ce4e3d2fe2cca1018ef4cd.jpg

God ny smoothie och i övrigt en väldigt god frukost nummer 2!
41cd698297723f80924d7b7ddc335378.jpg

Närmar oss Stockholm. Inget wifi eller fungerade USB på den här kärran.
0ba7b4d44aa906cd1f2fc56f4c642655.jpg

Tesla taxi hem. Inget fan av den här bilen då den saknar komfort för passagerare bak. Känns som att sitta i vilda musen på gröna lund. Jobba eller ännu viktigare, uppdatera BC kan man glömma!
d20a5429e2e59f9dac09781a0d4e9466.jpg

Måste införskaffa en sån här här! Eller ett slags stativ. Eller en sugkopp till fönstret. Eller alla 3!
661cfb0b96b41fa6f8cc1e6fca1d3bb6.jpg

@Brandten Ta gärna en bild på dig själv när du riggat upp stativet i en fullsatt F-kabin. :D
Tack än en gång för informativ och underhållande helg. :)
Haha ja vi får se hur det här utvecklar sig!

Nu är iallafall resan slut. Alla bilder (nästan) ligger uppe och jag ska försöka skriva en kort sammanfattning imorgon om alla moment.

Tack alla som följer. Var 17000 views sist jag kollade vilket är RIKTIGT skoj! Nu kanske alla sitter med fasttejpad F5 knapp men ändå.

Vi hörs och ses!

Jag bad om voucher när vi flög och fick flera stycken av CC. Alltid värt att fråga. :)
Det var inte tal om att dela ut någon voucher på den här flighten iallafall.

Kuriosa:
Inget jag naturligvis kan förvänta men det kom på tal ombord på LH F den gången, vart FruBrandten var. När jag förklarat fick jag plötsligt ett extra Amenity kit till henne som ett minne av att hon inte var med. .

Jag var nu på SQ F nyfiken på hur det kvinnliga kit'et såg ut så jag kunde fota. Manliga cabin crew tog ut den, höll den hårt och la tillbaka den i skåpet. Fick inte ens ta någon bild, än mindre göra en LH F och få med mig ett kit hem.

Tack för att du delar med dig av resan på ett storartat sätt, har varit riktigt trevligt att följa under helgen! Väcker många tankar och idéer för egna framtida resor. :)

Tack för en mycket trevlig reseberättelse även om det blev lite oordning i kapitlen ibland. Som jag sagt tidigare charmen med detta forum är att det finns en del ”galna” personer här som kan genomföra en resa som du. Jag skulle aldrig komma på tanken att göra något liknande. Kanske beror det på åldern och att jag rest av mig det mesta när jag jobbade.

Jag gjorde något liknande tokeri när jag var ung och nyss hade flyttat från skånska landsbygden till huvudstaden för studier. Jag köpte någon form av billig biljett på SJ och åkte över helgen till Kiruna. Där möttes södergående och nordgående tåg till/från Narvik. Jag hoppade där av det ankommande tåget från Stockholm och åkte tillbaka med det andra till Stockholm. De flesta i min omgivning tyckte inte jag var riktigt klok som kunde komma på en sådan heltokig ide. Tur att BC inte fanns på den tiden. Det kanske finns något motsvarande inom tågresande.

Hursomhelst var det inspirerande att läsa om dina erfarenheter eftersom jag skall göra en shoppingresa till Singapore med hustrun senare i höst med SQ eftersom jag också lyckades klippa två F klass awardbiljetter CPH - SIN. Den stora skillnaden är att vi tänker ta det lugn med 4 nätter i lyxig tillvaro i Singapore innan vi åker hem igen. Får se om jag får ihop en reserapport, det har ju varit en del nu på F klass i SQ så det kanske blir lite tjatigt.

Toppen