Senaste nytt

Johan Gott

Medlem
59069bffcdb94a2efd5c8f2956aac5cb.jpg


451dfbb74084f0796dabd56488ceb82a.jpg


efd7cf955d6592609542c0441b46a78b.jpg


Hade tänkt köra lite loungehopping på Heathrow idag men kroppen tyckte det var lite för skönt att ligga kvar i sängen i morse. Det fick bli frukost i Senatorloungen eftersom den ligger närmast min gate.

Nästa flight LH 905 till FRA.
 

Rickard_O

Medlem
59069bffcdb94a2efd5c8f2956aac5cb.jpg


451dfbb74084f0796dabd56488ceb82a.jpg


efd7cf955d6592609542c0441b46a78b.jpg


Hade tänkt köra lite loungehopping på Heathrow idag men kroppen tyckte det var lite för skönt att ligga kvar i sängen i morse. Det fick bli frukost i Senatorloungen eftersom den ligger närmast min gate.

Nästa flight LH 905 till FRA.
Även om United loungen är trevlig är det ju fortfarande nedköp från tidigare etapper på resan... Jag hade också legat kvar i sängen!
 

Johan Gott

Medlem
Tack för en trevlig rapport som får mig att längta tillbaka till Japan.

Vi var där senast i mars 2020 precis när världen höll på att stänga. Inte trodde vi då att det skulle tar 2,5 år innan landet skulle öppna upp igen.

Lika sugen är jag på att flyga ANA First Class igen, dina bilder gör inte längtan mindre.

Dock noterar jag, iaf från LHR, att det inte längre finns någon umeshu (plommonvin) ombord? Det är min absoluta favoritdryck och det finns en riktigt bra i beställningssortimentet på Systembolaget. Nr 76695 för den som vill prova, dock kollikrav om tre flaskor som om någon på Kungsholmen vill dela får ni skicka pm.

Tack!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

b77cb1e3cea73f501804e6ec37e8642c.png



Enligt menyn fanns det Umeshu både från London och Haneda. Den är listad under aperitifs and cocktails.

Jag var dock så girig att jag bara ville dricka Hibiki 21 efter maten ;) och frågade därför inte efter något plommonvin (så om det faktiskt fanns ombord kan jag inte garantera).
 

Johan Gott

Medlem
Sista flighten på min resa FRA-ARN igår var en ordinär upplevelse i ekonomiklass på en fullsatt A319. LH 804 utförd av Eurowings.

Efter väldigt fina upplevelser ombord på ANA-flighterna och på plats i Japan kom jag igår kväll hem mycket nöjd.

Tack till alla som följt min rapportering!
 

Rickard_O

Medlem
Sista flighten på min resa FRA-ARN igår var en ordinär upplevelse i ekonomiklass på en fullsatt A319. LH 804 utförd av Eurowings.

Efter väldigt fina upplevelser ombord på ANA-flighterna och på plats i Japan kom jag igår kväll hem mycket nöjd.

Tack till alla som följt min rapportering!
Tack själv som delat med dig, även om du gjort våra liv lite tråkigare att leva den senaste tiden!
 

J1981

Medlem
Tack för trevlig rapport. Stundar en liknande ANA F för mig i slutet av december.
Hade dom något "vilorum" i SilverKris first loungen? Har ganska många timmar på Heathrow så en liten powernap kan vara på tapeten.
 
Toppen