Senaste nytt

Johan Gott

Medlem
1ad617a05694cbf0020c02190d67364c.png


25318a3d81207bb80eec46c85fbfee9b.jpg


Väldigt fin utsikt över centrala Tokyo efter start norrut på bana 34R.
 

Johan Gott

Medlem
12afcf8e5cd2502a62cc3d099f0d2e97.jpg


Toaletter med oerhört praktisk bidé-funktion är standard i japanska hem och på hotell. ANA:s förstaklasstoaletter vill förstås inte vara sämre.

304b39ba0081650473a5a0e266ce254e.jpg


Lika mycket som japanerna gillar att bli rena baktill - lika illa tycker de om att trampa runt i bara strumplästen på ofräscha ytor. Därav denna nedfällbara golvplatta till pyjamasombytestillfället.






Övriga betraktelser:

Under alla mina tidigare flighter i business och first har jag varit för varm när jag försökt sova. Men på dessa två first-flighter har temperaturen varit skönt sval. Som komplement till pyjamasen får man även låna en cardigan som kan användas om man blir frusen.

Varje gång jag besökt toaletten under natten har flygvärdinnorna varit väldigt snabba med att bädda till sängen. En väldigt trevlig servicedetalj.
 

Johan Gott

Medlem
Pre-covid, typ 15 eller 16, fick man även en cardigan :)

Jag kanske uttryckte mig lite otydligt. Jag menade inte att konceptet med cardigan var nytt :) Jag har sett det på diverse youtubefilmer från tidigare år (eller menade du att man tidigare fick behålla sin cardigan? Nu är den ju bara till låns).

Jag har aldrig flugit first eller business med ANA tidigare så mina erfarenheter från varma kabiner är från andra bolag.
 

Maja

Medlem
Jag kanske uttryckte mig lite otydligt. Jag menade inte att konceptet med cardigan var nytt :) Jag har sett det på diverse youtubefilmer från tidigare år (eller menade du att man tidigare fick behålla sin cardigan? Nu är den ju bara till låns).

Jag har aldrig flugit first eller business med ANA tidigare så mina erfarenheter från varma kabiner är från andra bolag.
Kan meddela att det i Businessdelen (flög samma flighter som dig men den 31/10 och 8/11) att det var varmt stundtals och att jag satt i t-shirt och tycket att det var fullt lagom och nästan lite varmt.
 

Johan Gott

Medlem
Kan meddela att det i Businessdelen (flög samma flighter som dig men den 31/10 och 8/11) att det var varmt stundtals och att jag satt i t-shirt och tycket att det var fullt lagom och nästan lite varmt.

Jag gick runt lite i de tre businesskabinerna för att kolla in stolen. Då märkte jag att temperaturen varierade väldigt mycket. Även i den stora ”mittenkabinen” var det en skarp gräns mitt i. Framför gränsen svalt och skönt, bakom den riktigt varmt.
 

dino_81

Medlem
Tack för en trevlig rapport som får mig att längta tillbaka till Japan.

Vi var där senast i mars 2020 precis när världen höll på att stänga. Inte trodde vi då att det skulle tar 2,5 år innan landet skulle öppna upp igen.

Lika sugen är jag på att flyga ANA First Class igen, dina bilder gör inte längtan mindre.

Dock noterar jag, iaf från LHR, att det inte längre finns någon umeshu (plommonvin) ombord? Det är min absoluta favoritdryck och det finns en riktigt bra i beställningssortimentet på Systembolaget. Nr 76695 för den som vill prova, dock kollikrav om tre flaskor som om någon på Kungsholmen vill dela får ni skicka pm.

Tack!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Toppen