Senaste nytt

Rickard_O

Medlem
Jag skulle kunna ge denna rapport en oväntad twist och berätta att det är ekonomiklass som gäller ikväll :) Om det var sant. Men det är en högre klass. Se nästa inlägg.
Ska starta en gofundme för att samla in pengar till en biljett i eco på Doha-Auckland ToR som du måste åka, överskottet går till något som gör att du inte kan tacka nej! ;)
(Innan du ens tänker tanken, uppgradering vid incheckning/gate kommer va strängt förbjudet!)

Johan Gott

Medlem
087187ef7cb2a6594ae46117b297f5e1.jpg

Här är hon. ANA:s Boeing 777-300ER

jsn

Medlem

Johan Gott

Medlem
Riktigt trevlig flygning! Jag hade höga förväntar och måste säga att de infriades. Fullt i first-kabinen och nästan fullt i business också. Jag fick nästan all min servering och annan service av hon som presenterade sig som chief purser, vilket var trevligt.

Väldigt uppmärksam service och utsökt mat. Jag valde den japanska menyn plus kaviar från den västerländska menyn. Jag prioriterade Krug och Hibiki 21 men provade även 2 sorters sake.

Den enorma bildskärmen lämpade sig väl för kartan och ombordkameran. Någon film hann jag inte med trots ca 13,5 timme i luften :)

Jag sov riktigt gott. Är man känslig kan underlaget kännas lite hårt att sova på. För mig går det bra men jag konstaterar att Lufthansas madrass är betydligt mjukare i first. ANA har bara ett tunt underlag som läggs på den nedfällda stolen.

Toppen