Senaste nytt

[Semi-Live] Tur & Retur till USA för 20k Eurobonus

Kollar vad Portugal kan leverera i sushiväg. Det hade en sushi med tonfisk, Foie Gras, pilgrimsmussla och Störkaviar.

Är väl bara att prova?
7133ECDC-79DB-4705-ABD9-A4A2466CC214.jpeg

Somsagt... United Polaris på EWR är en lounge värd ett besök!

Tyvärr stängde dem matsalen för ”a la carte” servis vid 21:00 och då stod jag i duschen! Men utöver det så erbjuder det en väldigt trevlig kall- och varmbuffe!

Kvaliten på maten håller kanske inte högsta klass men det är dumt att klaga när SAS ligger ligger hundra år efter. Visa bifogad bild 94872Visa bifogad bild 94871Visa bifogad bild 94873

Utöver en välfylld buffé erbjuder lounge ett stort utbud av sittplatser i olika sektioner, en bra arbetsyta, sovrum och duschkabiner!

Jag kom hit strax innan 9 och provade i alla fall duschen! Duschrummet fick 6/10 (sas Arlanda har 3/10).
Visa bifogad bild 94875
Visa bifogad bild 94876
Visa bifogad bild 94877
Nu sitter jag i baren i alla fall. Dem erbjuder en jäkligt bra drinkmeny, synd bara att ena bartendern är så hemskt trött på sitt jobb. Gör oväsen, suckar och är allmänt dryg mot gästerna!Visa bifogad bild 94883
Visa bifogad bild 94874
Trots hans hopplöshet så är baren sjukt nice. 6-7 arbetsstationer, piper champagne och för tillfället 3 bartenders trots bara jag i baren! Visa bifogad bild 94884
Visa bifogad bild 94878
Visa bifogad bild 94879
Visa bifogad bild 94881 Visa bifogad bild 94882

Nåväl. Nu har jag suttit här i 35min så dags för en ny bloody Mary. Det går ju inte riktigt att säga nej när det är gratis! ...fniss.
Visa bifogad bild 94885

Polaris loungen på EWR är en sjukt bra lounge! Nästan för bra för att inte vara första klass enbart. Om SAS kunde plocka ens 2 ideer från den loungen så skulle Arlandas Kellogs Gold lounge komma ikapp från 90- talet till åtmimstone 00- talet:p

Polaris loungen på EWR är en sjukt bra lounge! Nästan för bra för att inte vara första klass enbart. Om SAS kunde plocka ens 2 ideer från den loungen så skulle Arlandas Kellogs Gold lounge komma ikapp från 90- talet till åtmimstone 00- talet:p
Den utklassar ju ANA First lounge på Narita, i och för sig så är ju nästan sas gold loungen lika bra som ANAs First...

Jo tänk om vi hade sådan tur!

Nästa gång jag är i new york ska jag lägga en extra timma i polaris!

Sååå ja!!
Byte av plan mellan Porto och Lissabon. ”Tyvärr” har de inte någon business på denna ATR 72 (propeller plan)!

Blir kompenserad 5000kr.

Snart är denna resa gratis!
Den rutten har jag flygit med ATR, cabin crew orkade inte ens servera ena vägen. När flygvärdinnorna började förbereda för servering så stoppades de av killen som basade och de satte sig igen.

Fantastiskt nöjd över flygningen från Lis - Arn. Maten var på topp och likaså servisen.

Är detta standard på TAP intra-Europa, då slår dem många av sina partners i alliansen på fingrarna.

Vi fick välja mellan två huvudrätter och under middagsserveringen betjänade två FA oss. Efter middagsserveringen tog en FA hand om oss. Hon var serviceminded, frågade ofta om vi ville ha något extra och var allmänt lyhörd.

Det jag älskade mest med henne var den disciplin hon hade på gardinen. Folk i Eco blev till och med tillsagda när dem gick på toaletten längst fram i planet! Trots tillsägelse så fortsatte de strömma folk in till toaletten!

Kanske något som är larvigt för många, men jag tycker faktiskt att det är bra. I business sitter folk som betalat tusenlappar mer än vanliga eco pax, så lite förmåner ska man ju ha. Vad tycker ni?

Var en tjej som kom tillbaka 3 gånger varje gång blev hon tillsagd haha.

TAP för 10/10 och en guldstjärna!

Ända jag sakar på en sån här lång flygning är tillgång till iPad för att se film!

Nu har jag i alla fall landat i stockholm och jag är sådär ”söndagsnykter” som man måste va!

En öl och ett glas vin på planet sen vart det cola och kaffe, det är ju faktiskt gott det med!

Hoppas ni njöt av rapporten lika mycket som jag gjorde!

Tack för att så många valt att läsa mina något felstavade, hetsiga och berusade texter.

Over and out,

TheTravelGuyC4CF3FC1-8466-48AF-91B1-5FAD508BC930.jpeg 242C7723-0575-4E8A-869B-6A1313C48105.jpeg

Toppen