Senaste nytt

Mr Basic

Medlem
Vänner - då bröllop står på schemat eftermiddag och framåt så tycker jag vi drar igång gissningslek redan nu!

Jag är just nu i London, men morgondagens första flight lämnar från ett annat land.

Frågorna blir således:
• Var avgår mitt första flyg ifrån?
• Hur tar jag mig till avgångsflygplatsen?
• Vad är morgondagens destination och hur flyger jag dit?

På nästa destination har jag 23h55min - således full optimering av tid :)

Ledtråd: Lam person leder landet.
Tåg till Paris och därifrån till Hong Kong? :rolleyes:

Edit. Glömde F5 :oops:
 

Alf

Medlem
Tack för en riktig långkörare. Nu har jag läst i kapp till den gamla Sovjetdelen. Härlig läsning om platser man bara har hört talas om. En av platserna har jag faktiskt besökt ett flertal gånger och det är flygplatsen i Tashkent. Det var standard att kliva ur där på 70-talet när SAS mellanlandade där för tankning på sin flygning mellan CPH-BKK när man flög DC-8 på sträckan. En vidrig flygplats vad jag minns från den tiden. Jag minns också att flera gånger var det en bastant rysk blondin av gamla brottarmodellen som körde tankbilen och tankade upp flygplanet.

Lycka till med fortsättningen, nu skall jag läsa ikapp resten.
 

Gus

Medlem
Känner likadant som Palmen!
Frågan är väl bara hur man övertalar frun att det är ett vettigt ställe att åka till med två små barn med!

Tack för en fantastisk rapport!
Nu hade jag i och för sig bara ett barn (ett till i mammans mage) när jag besökte Kazakstan och Kirgizistan för två år sedan men det var som @Tonton säger väldigt barnvänligt! Min dotter fick massa nya kompisar och det fanns fina lekplatser! Kan starkt rekommendera att resa dit med sina barn! :) Vi besökte även Mongoliet på samma resa (Eurobonus Award) och även det var toppen, om än något kallt! :)

20190921_210700.jpg

Dottern med nyfunna kompisar framför Manas-statyn i Bisjkek, Kirgizistan.

20190921_210634.jpg

På spaning vid Baiterek Tower i Astana, Kazakstan. Hennes favoritdocka Pippi fick också följa med. :)
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Hongkong :)
(som förvisso inte är ett land, men Lam är närvarande)

Man kan ju alltid drömma om att det ska vara ett eget land iaf :)

Tåg till Paris och därifrån till Hong Kong? :rolleyes:

Edit. Glömde F5 :oops:

Tåg till Paris och sen Eva Air till Hong Kong via Taipei?

Som sagt var, fantastiskt resa, och rätt svar har väl redan kommit när det gäller var Carrie Lam är "Chief Executive".

HK är som sagt var rätt, men vägen dit har ingen gissat rätt ännu.

Det blir att testa Eurostar till Bryssel innan jag hoppar på en Avro som ska flyga mig vidare till en större flygplats. Just nu sitter jag på St Pancras och inväntar att boarding ska börja.

För övrigt så rekommenderas det inte att boka in ett tåg 08:xx dagen efter ett bröllop. Man är inte direkt i toppform idag - men det ska det nog bli ändring på. Jag har ju @Taggen eminenta lista som ska bockas av punkt efter punkt.

London var, som alltid, trevligt! Det bjöds på god indisk mat, öl, Rugbytittande, men framför allt, trevligt sällskap. Alltid skoj att spendera en helg med gamla vänner.



Brother in arm och polaren som gjorde det möjligt för mig att närvara på Bröllopet genom att agera budbärare
ACC2FCB9-4975-481A-AB95-E1D78E2A3F76.jpeg


Högst medioker eggs Benedict på DT Westminster...
2A209D9E-2E24-4A3B-9721-9F76732B10F6.jpeg
 
Toppen