Senaste nytt

[Semi-live] Till Kalifornien i Swiss First och hem i Virgin Atlantic Upper class

Johan Gott

Medlem
Bonusprogram: Miles & More
Flygbolag: SWISS
Kabinklass: Business, First
Avreseort: ARN
Destination: SFO
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 115 000 (den högre poängsumman för att minska avgifterna)
Skatter&avgifter (per person): 44 Schweizerfranc
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): November 2025
Bokad: April 2025
Hur hittades tillgänglighet: Telefon, Senator hotline
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: -
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

SWISS A320NEO, ARN-ZRH, Business

SWISS B777-300ER, ZRH-SFO, First

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Virgin Atlantic, SAS
Kabinklass: Business, Ekonomi
Avreseort: LAX
Destination: ARN
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 39 000 (1 AMEX voucher)
Skatter&avgifter (per person): 930 SEK (+250 i ändringsavgift)
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): December 2025
Bokad: April 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja, långa benet. Ringde sedan in och la till anslutningen till ARN.
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Virgin A350-1000, LAX-LHR, Business (vid bokningstillfället)

Senare gjorde de en equipment change till:
B787-9 med ”Coffin class”. Trist, men ser ändå fram emot att testa markupplevelsen "Delta one" på LAX.

SAS A320NEO, LHR-ARN, Ekonomi

Visa bifogad bild 169790

Dags att ge sig ut på denna resa! Det blir nog mest bilder, men jag ska försöka skriva lite också.

LX1249. Arlanda-Zürich idag på en A320 i business. (Edit: vid bokningstillfället stod det A320NEO men det blev det inte idag)

3bc8bee27a50e0a922372deaae1a3d67.jpg

Arlanda

0eceef1cc0d037dcc8aaf1aec75b0e10.jpg

Zürich style veal med ”potatisbullar”. Ostar och någon form av nötbakelse till efterrätt. Smakade bra men inget märkvärdigt.

909f1a4c92df910f0cc0de15070f47f3.jpg

Alperna

780b3306b1e70a863d9035de6e09419c.jpg

Edit:

Trevlig flygning men inget som stack ut. Ingen speciell uppmärksamhet till mig som Senator men väldigt trevlig service. Vi fick inga menykort och jag kan inte minnas att jag nånsin fått det i Swiss business (har ni det?). Detta har ju diskuterats i tråden om SAS nya business inom Europa.

Last edited:
Åkte LAX-LHR i tisdags Upper Class med Virgin fick bytt från A-350 till B787-9 och coffin class. Hade missat detta så var en liten överraskning. Den var ingen höjdare men Clubhouse på LAX var riktigt bra missade dock att prova Delta One.

Åkte LAX-LHR i tisdags Upper Class med Virgin fick bytt från A-350 till B787-9 och coffin class. Hade missat detta så var en liten överraskning. Den var ingen höjdare men Clubhouse på LAX var riktigt bra missade dock att prova Delta One.

Tråkig överraskning. Jag fick iallafall veta detta långt i förväg så jag vet vad som väntar. Jag flög coffin class i våras och det var trångt. Men servicen var trevlig.

Toppen