Senaste nytt

[Semi-live] Taipei till Europa med EVA (eller Asiana-milesen äntligen brända 2)

Fick du en meny? Reste med EVA i början av månaden och då fick man inga menyer, utan flygvärdinnan rabblade upp vad som fanns.
 
Jag flög samma sträcka i mitten av juni (TPE-CDG) - var första gången i business-long-haul med EVA, men föredrar deras nya plan (har redan VIE-BKK-TPE bokad till nästa vår, så ska bli kul att prova, endast kört short-haul med den).

Kan lägga till angående utländska kort, jag hade konstigt nog inga problem med SAS MC och Amex hos Family mart, men möjligtvis att det är franchise och varje ägare bestämmer själv vilka kort som tas emot.

Visste inte alls att EVA hade Kaiseki, men verkar vara som att det först startades denna månad. Fick inte heller meny då, men kanske var för att jag redan beställt maten online (tips för andra, fler val online om man förbeställer).

@hco Tror dessutom att jag passerade samma gata som du (ref: "dagskänsla"-bilden).
 
  • Gilla
Reactions: hco

hco

Medlem
Kan lägga till angående utländska kort, jag hade konstigt nog inga problem med SAS MC och Amex hos Family mart, men möjligtvis att det är franchise och varje ägare bestämmer själv vilka kort som tas emot.
Så kan det absolut vara! Vi testade inte jättemånga efter att läst rapporter online om just Family Mart och PX samt verifierat själv kanske två gånger.

@hco Tror dessutom att jag passerade samma gata som du (ref: "dagskänsla"-bilden

Hehe, OK! Det är lite nordost från Miramar Garden Hotel. På väg för att gå och köpa bubbelte. Jag tyckte att det var så fint med trädet med luftrötter som höll på att innesluta den gamla byggnaden. Just det stället vi var på väg till hade dock slut(!) på bubblor så det fick bli vanligt iste.
 
Toppen